Toata lumea stie ca vechii romani erau ganditori straluciti, desi putin la capatul ciudat al spectrului de comportament. Ceea ce s-ar putea sa nu stiti este ca exista o multime de literatura antica sugestiva care arata ca romanii erau de-a dreptul bizari in obiceiurile lor sexuale. Practicile lor obraznice au variat de la intalnirile de grupuri de soiuri de gradina din Roma antica pana la acte mult mai salace care implica animale si copii mici. In timp ce o parte din perversitatea excesiva din literatura romana antica poate fi vazuta ca un semn al deschiderii mintii si al eliberarii sexuale, materialul cel mai diabolic prezinta o perversiune indoielnica din punct de vedere moral in adevaratul sens al cuvantului respectiv.

Aceste lucrari descriu homosexualitatea, dominatia si alte comportamente sexuale. Adulterul este si acolo si, desi acest lucru poate duce la inimi frante si crime de pasiune, este total justificabil in anumite circumstante romane. Alte elemente din aceasta lista pot fi, de asemenea, considerate ca fiind reprobabile moral. Daca stii chiar si un pic de adolescenta despre Caligula sau Nero , stii ca relatiile intrafamiliale au fost doar varful aisbergului din lumea antica.

,,Fundul de aur” arata ca oamenii au avut sentimente sexuale pentru barbati, femei si magari

Numit si Metamorfoza , Fundul de Aur este singurul roman roman antic scris in latina care exista inca in intregime. Si baiete, picteaza un portret interesant despre modul in care romanii antici abordau sexualitatea.

In roman, un tanar pe nume Lucius intra in necazuri in timp ce sta in Tesalia, Grecia si este transformat intr-un magar de o vrajitoare. Este ca si The New’s Groove al imparatului , doar mai ciudat. De-a lungul povestii, indragostitii se inseala reciproc, fanteziile homosexuale abunda, femeile sunt seducatoare, iar agresiunea sexuala are loc. Ceea ce este interesant este ca o mare parte din aceasta sexualitate este privita ca fiind normala sau banala. Cel mai adesea, Lucius clatina din cap si se misca de-a lungul cand intalneste scene de curva. 

In ciuda acceptarii generale de catre Lucius a tuturor categoriilor din viata sexuala, exista un pic in care se simte inconfortabil. In scena, el este dus, ca magar, in camerele unei tinere frumoase, pofticioase, care isi declara fara ezitare dorinta de a calari pe magar. Lucius este excitat, dar si el este ingrijorat; ca magar, putea sa o raneasca sau sa o puna capat, avand in vedere dimensiunea echipamentului sau. Desi in cele din urma o angajeaza cu magarul sau, el cugeta :

Dar am fost foarte tulburat de o frica nu mica, gandindu-ma in ce fel ar trebui sa pot, cu picioarele atat de multe si de o asemenea dimensiune, sa montez o doamna tandra si inalta; sau, inconjoara cu copite tari membrele ei inmuiate cu lapte si miere si atat de albe si delicate; sau cum, deformat, cu dintii ca pietrele si o gura atat de enorma si cu gura cascata, sa-i sarute buzele in forma de dulce, curatate de roua ambroziala; in cele din urma, in ce mod domnisoara mea ar putea sustine un organ genital atat de gigantic, desi mancarime peste tot de la varful degetelor.

Poeziile martiale au fost foarte populare si extrem de obraznice

Martial nu se speria de pene zburlitoare. A publicat 12 carti de poezie sau Epigrame.   O parte din munca sa a fost o prostie, altele au fost romantice si multe au fost foarte, foarte murdare. Lucrurile explicite implicau fixari de caca, actul sexual din spate si relatiile dintre barbati si baieti. Unele dintre aceste poezii tabu  scrise ca oda. De exemplu:

Am avut asta intr-adevar [trezit] larg toata noaptea,

o fata ale carei trucuri obraznice sunt de neegalat.

Am facut-o in o mie de moduri diferite.

Obosita de acelasi lucru vechi, am cerut sa-mi dau seama …

Inainte de a termina de vorbit, ea a spus Da.

Indragostit, apoi am rosit putin si am ras si am

cerut ceva si mai murdar.

Lusty wench a fost de acord fara sa clipeasca.

Totusi, fata aia era pura in ochii mei, Eschylus …

Dar nu va fi pentru tine. Pentru a obtine acelasi lucru,

va trebui sa acordati o stipulare urata.

Manualele Elephantis erau carti ilustrate ale indecentei

Manualele sexuale ale Elephantis sunt unice pe aceasta lista, deoarece nu exista copii existente in secolul XXI. Elephantis a fost un scriitor grec  activ in zilele Romei antice, care a produs manuale cu pozitii sexuale ilustrate grafic. Era adorata de acei romani perversi.

Daca nu mai exista copii ale manualelor sale obraznice, de unde stim toate acestea? Pentru ca autorii si dramaturgii romani au scris despre Elephantis si valoarea operei sale. Martial a mentionat munca ei ca fiind de ajutor pentru iubitorii fara experienta care doresc sa incerce noi pozitii. Suetonius a atins cat de raspandite erau lucrarile la Roma.

Se spune despre Tiberiu ca detine un set complet de manuale explicite. Numele ei apare si in operele lui Pliniu si Galen.

,,Ars Amatoria” al lui Ovidiu a fost o carte de relatii de auto-ajutorare

Daca sunteti curios de curte in Roma antica, Ovidiu va va ajuta cu placere. His  Ars Amatoria  ( Arta iubirii) este o serie de trei carti, prima dintre care explica cum sa gasesti o femeie, a doua dintre care explica cum sa o pastrezi, a treia dintre ele explica, pentru femei, cum sa pastrezi o om. Cu alte cuvinte, aceasta este una dintre primele carti de auto-ajutorare si a fost plina de discutii sexuale.

Exista sectiuni despre cum sa nu uitati ziua de nastere a unei femei si sa nu ii puneti intrebari prea personale, asa cum ati putea vedea in multe carti de auto-ajutor. Exista, de asemenea, detalii sexuale – desi Ovidiu are grija sa nu mearga niciodata prea departe in indecenti. Ovidiu scrie despre cum barbatii isi pot atinge cel mai intens orgasm si care sunt pozitiile sexuale care functioneaza cel mai bine. In cea de-a treia carte, veti gasi un manual pentru femei, care le spune sa se joace la punctele forte:

Cea care este cunoscuta pentru fata ei, zace acolo cu fata in sus: lasa-i sa se vada spatele, cea care se intoarce se bucura. Milanion purta picioarele lui Atalanta pe umeri: daca arata frumos, acest mod este acceptabil. Lasati-l pe mic sa fie purtat de un cal: Andromache, mireasa sa tebana, era prea inalta pentru a calari pe calul lui Hector. Lasa o femeie remarcabila pentru lungimea corpului, apasa patul cu genunchii, arcuieste-i usor gatul. Cel care are coapse tinere si sani fara cusur, barbatul ar putea sa stea, raspandit, cu corpul in jos.

Elegiile lui Propertius vorbesc despre dorinta interzisa si relatiile sexuale toride

Sextus Propertius a scris destul de mult despre dragoste si relatiile intime, luand adesea un punct de vedere feminin. Chiar si atunci cand si-a asumat privirea feminina, totusi, scrisul sau a fost intens. Acolo unde este eleganta lui, exista vanatai, haine rupte, par tras si dominatie. Poezia este disperata, vicioasa si descrie  dominatia si supunerea in dormitor .

Mai mult, barbatul nu este intotdeauna dominant in aceste relatii. In unele povesti, amanta este foarte puternica si ii provoaca barbatului o mare suferinta. Aceasta suferinta este parte integranta a dorintei sexuale.

Nu exista o fidelitate constanta care sa nu se transforme in cearta: femeile reci sa fie mostenitorii mei. Lasa prietenii mei sa vada ranile din gatul meu muscat: lasa vanataile sa arate ca fata mea a fost cu mine. Vreau sa sufar cu dragoste sau sa aud de suferinta: as prefera sa va vad lacrimile sau altele pe ale mele, ori de cate ori sprancenele imi trimit mesaje ascunse, sau scrieti cu degetele cuvinte care nu pot fi rostite. Urasc acele suspine care nu sfarama niciodata somnul: as dori intotdeauna sa devin palid la o fata furioasa.