Uber si Lyft sunt pregatiti sa ofere plimbari gratuite oricui calatoreste catre sau de la locurile de vaccinare Covid-19 din SUA. Acestea vor fi disponibile in urmatoarele doua saptamani prin intermediul aplicatiilor firmelor de taxi pana pe 4 iulie, ca parte a eforturilor guvernamentale de crestere a preluarii vaccinurilor, a anuntat marti Casa Alba.

Se intampla in momentul in care cererea de lovituri in SUA a incetinit in ultimele saptamani.

Seful Uber a spus: ,,Vaccinurile sunt cea mai buna speranta a noastra pentru a invinge aceasta pandemie”.

Directorul executiv Dara Khosrowshahi a adaugat: „Acesta este un moment mandru pentru mine, pentru Uber si pentru tara noastra. Tot mai multi americani continua sa se vaccineze in fiecare zi – sa continuam sa mergem inainte, impreuna”.

Presedintele Joe Biden a spus ca ar dori sa vada 70% dintre adultii americani care primesc cel putin o doza de vaccin la timp pentru sarbatorile de 4 iulie de Ziua Independentei.

De luni, 46% dintre americani au primit cel putin o doza de vaccin, conform Centrelor SUA pentru Control si Prevenire a Bolilor.

Noile initiative vin intr-un moment in care cererea SUA de vaccinuri a scazut semnificativ, obligand administratia sa descopere noi modalitati de a motiva oamenii sa se vaccineze.

Plimbarile gratuite din aplicatiile de tip ,,ride-hailing” au fost evidentiate de Casa Alba ca parte a eforturilor de a ajuta la lansarea vaccinului.

Niciunul dintre ei nu va fi platit de guvern pentru a transporta oameni catre si de la site-uri, dar a spus ca vor prelua costurile singuri.

O noua functie va fi lansata in aproximativ doua saptamani pe ambele aplicatii, care le va permite clientilor sa obtina un cod pe care il pot folosi pentru a ajunge la si de la un site de vaccinare dupa furnizarea unor detalii.

Uber si Lyft au anuntat anterior plimbari gratuite la clinicile de vaccinare care vor fi disponibile pentru comunitatile vulnerabile care nu au asistenta medicala si transport, cu risc crescut de Covid-19.

Dar noua oferta va fi disponibila pentru toti rezidentii SUA cu programare pentru vaccinare.

Lyft a spus ca codul sau va acoperi 15 dolari (10,60 GBP) in fiecare directie si se asteapta ca acesta sa acopere ,,majoritatea, daca nu toate, tarifele pilotilor”.

Cofondatorul si presedintele sau, John Zimmer, a declarat: ,,Vaccinul este cheia pentru a ne face pe toti sa ne miscam din nou si suntem mandri sa facem partea noastra pentru a avansa tara.

,,Am crezut intotdeauna ca transportul are puterea de a imbunatati viata oamenilor si aceasta initiativa face acest lucru mai adevarat ca niciodata.”

O purtatoare de cuvant Uber a declarat pentru BBC ca vor fi anuntate mai multe detalii pentru aplicatia sa in urmatoarele saptamani.

Ambele firme de transport au confirmat, de asemenea, ca oferta nu va avea un impact asupra platii conducatorilor auto.

Eforturi de vaccinare

Parteneriatul vine dupa ce Uber a trimis o scrisoare echipei Biden in decembrie, oferind ajutor pentru vaccinari.

De asemenea, a indemnat administratia sa mentina statutul soferilor Uber de contractori independenti, oferind in acelasi timp capacitatea de a oferi unele beneficii.

Domnul Biden a facut campanie pentru a oferi mai multe beneficii lucratorilor gig, reclasificandu-i ca angajati, lucru impotriva caruia companiile implicate sunt.

Plimbarile se bazeaza pe schemele existente Uber si Lyft lansate la sfarsitul anului trecut, care ajuta publicul, dar si companiile, in timp ce cauta ca soferii si calaretii sa revina pe drum.

Uber a oferit 10 milioane de calatorii auto-finantate gratuit sau cu reducere catre site-urile de vaccinare, in timp ce Lyft a spus ca va oferi o cantitate neplacuta de calatorii gratuite de vaccinare platite in parteneriat cu alti sponsori corporativi.

Domnul Biden va anunta, de asemenea, finantarea prin intermediul Agentiei Federale de Administrare a Urgentelor (FEMA) pentru state pentru eforturile la fata locului de promovare a vaccinarilor, cum ar fi serviciile bancare prin telefon si prelucrarea usa in usa.

Anuntul urmeaza incercarilor altor companii de a incuraja clientii sa se vaccineze.

McDonald’s a anuntat marti ca in SUA va incepe sa tipareasca sloganuri ,,Putem face acest lucru”, alaturi de link-uri catre site-uri web cu informatii suplimentare despre vaccinuri, pe cupele sale de cafea.

Gigantul consumatorilor Unilever va oferi, de asemenea, milkshake-uri si inghetate lucratorilor din domeniul sanatatii si celor vaccinati pe mai multe site-uri din SUA pe 14 mai.