Sa ne gandim, de pilda, ca, la un moment dat, noua si colegilor nostri de munca ni se ofera cateva alternative de concediu, o mini-vacanta de un weekend ori, pur si simplu, un prilej de distractie, menit sa ne motiveze la locul de munca, sa ne mai dezmeticeasca putin.

Chiar si asa, poate cea mai dificila sarcina ii revine organizatorului, care trebuie sa ne multumeasca pe toti, iar daca nu s-a gandit ceva timp la acest aspect mai putin linistitor, mai mult ca sigur, planul sau de distractie va fi pasibil la esec. Tocmai in baza acestei idei, antreprenorului din noi ii va veni o idee pe cat de interesanta, pe atat de indrazneata, mai cu seama, ii va trece prin minte cateva idei bazate pe servicii de agrement, caci, pana la urma, toti oamenii se distreaza, din nefericire, putini dintre acestia si reusind, dar ceea ce conteaza este ca incearca, iar noi trebuie sa profitam pe deplin de aceasta caracteristica a consumatorului, uneori, dispus sa plateasca aproape oricat pentru a se simti bine.

Mai mult decat atat, trebuie sa stim ca serviciile de agrement sunt la mare cautare, chiar daca, sa spunem asa, vremurile pe care le traim nu sunt printre cele mai bune sau prospere din punct de vedere economic. Insa un antreprenor actioneaza in orice perioada, oricand, adaptandu-se tuturor vremurilor si punand bazele unor planuri care pot fi aplicate intr-un context, bineinteles, unul potrivit, iar afacerile bazate pe serviciile de agrement sunt, fara doar si poate, niste alternative viabile, care, pana la urma, le fac cu ochiul oricarui antreprenor, fie ca este la inceput de drum, fie ca se afla intr-o continua cautare de idei de afaceri. Revenind la problema noastra de inceput, vom incerca sa surprindem esenta afacerilor bazate pe serviciile de agrement, mai cu seama, ce cauta oamenii, ce-si doresc si la ce se asteapta. Inainte de toate, trebuie sa stim ca putini vor fi cei care isi vor dori sa se distreze de unii singuri, sa iasa in aer liber, sa faca diferite activitati intr-un numar restrans, probabil de unul, cel mult doi prieteni. Multi dintre acestia vor veni cu foarte multi prieteni, caci, dupa cum bine stim, psihologia unui om functioneaza cam in acest fel: unde sunt peste 10 prieteni, e si mai mult loc pentru distractie, asa ca, daca intentionam sa ne deschidem o afacere bazata pe serviciile de agrement, trebuie sa intelegem aceasta psihologie a celor care vor apela la noi.

Totodata, acestia isi vor dori sa se relaxeze, sa petreaca niste momente de liniste, sa se plimbe alaturi de prieteni ori de familie, sa se joace diferite jocuri s.a.m.d. Putem, de pilda, daca suntem pasionati de vanatoare si locuim in apropierea unei zone cu un astfel de potential, sa valorificam caracteristica regiunii si sa ne gandim la un plan de afaceri bazat pe serviciile de agrement de genul acesta. De fapt, idei sunt multe, trebuie doar sa ne gandim serios la potentialul turistic al zonei in care afacerea sau, de ce nu, afacerile noastre bazate pe servicii de agrement vor functiona, iar in functie de potential, obiceiuri, de situatia materiala, respectiv dorintele turistilor obisnuiti, ne vom deschide si noi o astfel de afacere. Cu alte cuvinte, daca dorim sa ne deschidem o afacere in Predeal, bazata pe servicii de agrement, intentionand, de pilda, sa lucram alaturi de un hotel, vom tine seama de genul turistilor cazati in acel hotel, mai cu seama, vom incerca sa le oferim exact acele modalitati de distractie, pe care aceia la cauta, sau cu care sunt obisnuiti. Stim, pare simplu, insa atat timp cat avem incredere in propriul nostru plan, cat ne mobilizam toate ideile, suntem originali, afacerea noastra va functiona perfect, ca mai apoi, sa ne asigure venituri frumoase. Daca locuim, spre exemplu, in preajma unui lac, sau chiar intr-o statiune turistica de vara, ne putem deschide o afacere de inchirieri barci s.a.m.d.

Optiunile sunt nenumarate, conteaza foarte mult, in schimb, oportunitatile pe care regiunea ni le ofera, de partenerii pe care ni-i facem sau nu. Afacerile bazate pe servicii de agrement, bineinteles cele inspirate, nu pot da gres in niciun chip. Sa ne imaginam ca vom oferi spre inchiriere sanii pe o partie. Tot vor exista cel putin 30 % din turisti sa inchirieze o sanie. Acesta este modul de gandire: pragmatic si cat mai conform cu realitatea, nicidecum in cifre si valori fabuloase. Pe de alta parte, daca ne va permite investitia, putem fi si originali in ideile noastre de afaceri bazate pe serviciile de agrement. Sa nu uitam, totusi, ca originalitatea este, in afaceri, un atu care ne poate aduce foarte multe venituri. Putem fi, asadar, originali si sa ne gandim la ce nu au turistii dintr-o regiune, ce le-ar placea, ce modalitati de distractie in aerul liber le-ar placea celor mici s.a.m.d. Daca vom tine cont de toate aceste aspecte, viitorul va fi unul promitator, care va anunta un succes si mai mare. In acest caz, problema noastra de la inceput nu va mai o problema in adevaratul sens al cuvantului, cel putin nu pentru noi, poate pentru cel care a avut ideea sa-si distreze angajatii.