Cu copiii din Anglia inapoi in clasa, profesorii se confrunta cu sarcina masiva de a compensa lunile de invatare ratate. Un pachet de 720 milioane de lire sterline a fost anuntat pentru a ajuta elevii din Anglia sa ajunga din urma – desi sindicatele profesorilor spun ca este nevoie de mai mult.
Iata cateva dintre masurile care ar putea fi utilizate pentru a ajuta elevii.
1. Scoli de vara
Guvernul a cerut scolilor sa ia in considerare oferirea invatarii fata in fata in vacantele de vara din acest an. Este de a oferi 200 de milioane de lire sterline scolilor secundare pentru a finanta cursurile de vara pentru elevii care au cea mai mare nevoie de acestea, in special pentru acei copii care trec la anul 7.
Scolile de vara cu profesori calificati care conduc grupuri mici pot ajuta copiii sa realizeze pana la patru luni de progrese academice, potrivit Education Endowment Foundation (EEF).
Ei au nevoie de un element academic puternic, spune directorul executiv Becky Francis, desi activitatile sportive si alte activitati distractive pot contribui si la bunastarea emotionala a copiilor.
Ea adauga: ,,Angajarea scolilor de vara va fi o provocare din cauza epuizarii in randul profesorilor”. Tarul de recuperare a educatiei guvernului, Sir Kevan Collins, a spus ca ideea scolilor de vara este ,,promisa”.
Si ministrul educatiei galez Kirsty Williams a spus ca este ,,dispusa sa discute despre toate posibilitatile” pentru a mentine scolile deschise in timpul verii.
Cati bani s-au promis?
In Anglia, 1,7 miliarde de lire sterline de finantare au fost acum puse la dispozitie pentru programele de recuperare
In Scotia, administratia a promis finantare de 127 milioane de lire sterline pentru a ajuta elevii defavorizati
Zeci de milioane de lire sterline au fost, de asemenea, puse in scheme de recuperare in Tara Galilor si Irlanda de Nord
2. Sesiuni de indrumare saptamanale
Invatarea individuala este vazuta ca o metoda dovedita de a ajuta copiii sa ajunga din urma.
Sesiunile saptamanale ar putea ajuta un student sa realizeze trei pana la sase luni de progrese academice, cu castiguri deosebit de mari in alfabetizare si calcul in randul elevilor din scoala primara, potrivit a patru studii recente din Marea Britanie.
Guvernul angajeaza bani pentru un Program National de Tutorat (NTP) extins pentru elevii primari si secundari si un fond extins de scolarizare pentru tinerii cu varste cuprinse intre 16 si 19 ani. Peste 100.000 de elevi defavorizati au accesat serviciul de cand a inceput, in noiembrie.
Insa NTP a oferit in mare masura scolarizare online din ianuarie, iar multi dintre tutori sunt studenti.
Prof. Lee Elliott Major, de la Universitatea din Exeter, care a propus pentru prima data schema, la inceputul anului trecut, spune: ,,Dovezile sunt slabe cu privire la indrumarea facuta online nu de catre profesionisti.
„Deci, impactul exact al NTP nu este clar in acest moment.”
3. Repetarea anului scolar
Practica reluarii unui an intreg este comuna in unele tari, precum Germania si SUA, dar rara in Marea Britanie. Grupul de reflectie al Institutului de politici educationale (EPI) a sugerat ca ar putea ajuta elevii a caror educatie a ramas in urma. Dar Asociatia conducatorilor de scoli si colegii spune ca ideea ar fi practica doar pentru un numar mic de studenti.
4. Prelungirea zilelor scolare
Elevii defavorizati pot beneficia de zile de scoala mai lungi, sugereaza cercetarile din SUA. Iar Robert Halfon, care conduce Comitetul Selectiv pentru Educatie, a declarat pentru BBC News ca a sugerat ideea ca ,,o solutie serioasa pe care guvernul sa o ia in considerare” in Anglia. Timpul suplimentar de predare ar putea fi asigurat de ,,societatea civila in loc de profesori”, spune el.
Cluburile de dupa scoala costa aproximativ 7 lire sterline pe sesiune, estimeaza EEF.
Dar adaugarea a doua saptamani suplimentare de scoala pe an ar costa 260 de lire sterline pe elev primar si 360 lire sterline pe elev secundar.
5. Sprijin sporit pentru bunastare
Au existat cereri de finantare suplimentara pentru sprijinul sanatatii mintale pentru scolari, pentru a facilita intoarcerea lor la clasa si pentru a-si imbunatati sansele de a ajunge din urma.
Personalul didactic instruit pentru a imbunatati bunastarea emotionala poate ajuta elevii sa realizeze progrese substantiale, sugereaza cercetarile EEF.
Iar EPI a propus o finantare suplimentara de 650 de milioane de lire sterline pentru personal suplimentar scolar si programe de consiliere in scoala in Anglia.
,,Munca de remediere a bunastarii va fi necesara pentru a atinge recuperarea [academica]”, spune aceasta, in special pentru elevii defavorizati.