Flexibilitatea si integrarea sunt principalele avantaje pe care ERP II sau ERP extins le aduce managementului afacerii. Acum cateva saptamani am vazut cum au aparut acum diverse aplicatii cu functii extinse in software-ul liber care imbunatatesc implementarea modelelor si strategiilor de afaceri precum CRM sau Business Intelligence.

Daca am abordat deja modul in care SugarCRM si Pentaho au devenit doua dintre principalele solutii software libere pentru CRM si BI si am analizat unele dintre cele mai semnificative cazuri din companii, in aceasta postare vom vedea si alte aplicatii practice ale functiilor extinse (ERP II). ) care vizeaza comertul electronic si Enterprise Content Management (ECM).

Solutii de comert electronic in software liber: Magento

Comertul electronic continua sa bata recorduri de crestere peste tot in lume. In cazul Europei, se estimeaza ca vanzarile acesteia vor depasi 190 de miliarde de euro in urmatorii 4 ani. In Spania, pe parcursul anului 2012, vanzarile pe internet au crescut cu 27%, ceea ce i-a determinat pe multi antreprenori sa-si creeze propria afacere online.

Avand in vedere acest boom, aplicatiile cu functii extinse ale ERP-ului traditional au aparut sa imbunatateasca dezvoltarea si functionarea comertului electronic. Printre acestea putem evidentia Magento.

Acest instrument este o solutie profesionala pentru comertul electronic care functioneaza sub sursa deschisa. Dezvoltat in PHP si MySQL, acesta permite utilizatorilor sa adapteze si sa modifice orice aspect al magazinului lor virtual in functie de nevoile lor. Aceasta platforma ofera astfel o mare flexibilitate si un control mai mare, mai ales economisind timp pentru cei care doresc sa creeze o afacere pe masura.

Pe scurt, Magento sta la baza unui magazin virtual si a dezvoltarii sale ulterioare. Printre caracteristicile sale se remarca posibilitatea de optimizare a site-ului pentru SEO, intocmirea de statistici si rapoarte, managementul cuprinzator al produselor si managementul avansat al comenzilor si vanzarilor.

Firma Adolfo Dominguez si-a lansat magazinul virtual in 2007, destinat publicului spaniol si portughez. Constienti de cresterea comertului electronic si cu scopul de a se extinde, anul trecut si-au deschis comertul electronic in alte 22 de tari, printre care Germania, Franta, Italia, Regatul Unit si Suedia.

Dupa aceasta extindere, iese in evidenta utilizarea platformei Magento Enterprise Edition cu integrare ERP si SGA, ceea ce a permis un control si management mai mare atat al comertului electronic in sine, cat si al produselor de vanzare . Acest lucru a transformat magazinul online in principalul punct de vanzare al firmei in acest moment.

Solutii Enterprise Content Management (ECM): Alfresco

In 2010, Association for Information and Image Management a definit termenul Enterprise Content Management (ECM) ca „strategiile, metodele si instrumentele utilizate pentru a captura, gestiona, proteja, pastra si livra continut si documente legate de procesele organizationale”.

Prin urmare, ECM se ocupa de gestionarea tuturor informatiilor unei companii, fie ele tiparite sau electronice . In zilele noastre, companiile lucreaza zilnic cu multe date si este necesar sa organizam acest proces de documentare si sa castigam profitabilitate. Platforme precum Alfresco sunt de mare ajutor, mai ales pentru companiile mari.

Este o aplicatie de continut enterprise care poate fi utilizata in cloud sau printr-un firewall. Ajuta la stocarea si distribuirea documentelor de care depinde fiecare companie. Acest ultim aspect este remarcabil, mai mult decat orice daca tinem cont de faptul ca astazi este obisnuit sa lucrezi de pe diferite dispozitive si prin retea, fara a fi nevoie sa tinem intalniri fizice.

Companiile castiga astfel agilitate si economisesc costuri si timp, productivitatea angajatilor creste, procesele sunt automatizate si orice tip de risc este gestionat mai eficient.

Grupul Eulen este o companie spaniola care ofera servicii de curatenie, securitate privata, servicii sociale si de sanatate, servicii auxiliare (logistica, general si telemarketing), munca temporara, intretinere si mediu, companiilor din Spania, Portugalia si America Latina.

Cu peste 82.000 de angajati, compania avea nevoie de un sistem capabil sa-si gestioneze toate documentele. Anual, compania incheie 150.000 de contracte cu clientii, fiecare avand intre sapte si douasprezece variante; aceste date plus toate cele generate de angajatii insisi au incetinit munca administrativa si relatiile dintre departamente.

Dupa implementarea Alfresco, Grupul Eulen a reusit sa centralizeze intregul proces si sa-si indeplineasca obiectivele de management, stabilind astfel o platforma corporativa care sa permita tuturor angajatilor sa acceseze date si sa efectueze cautari eficiente.