Constructorii de masini, dar si importatorii de autoturisme noi trebuie sa faca fata concurentei serioase reprezentate de piata vehiculelor second-hand. O analiza a portalului auto.ro arata ca , in primele noua luni din 2012, au fost importate in Romania peste 120.000 de autoturisme second-hand, in crestere cu 83 la suta comparativ cu acelasi interval din 2011. Tot in aceeasi perioada analizata, numarul masinilor reinmatriculate a scazut cu 14%, de la 295.000 la aproximativ 254.000 de unitati.Pe piata importurilor auto second hand conduce detasat brandul VW, cu peste 29.000 de masini inmatriculate in Romania in primele noua luni (+94 la suta comparativ cu perioada similara din 2011), urmat de Opel – cu aproximativ 24.500 de unitati, Ford – cu 15.500 de unitati, Audi – cu aproximativ 7.500 de unitati, si BMW – cu 6.500 de unitati.

In cazul inmatricularilor de masini noi, in fruntea clasamentului se afla Dacia, cu peste 11.800 de unitati, dar cu 25 la suta mai putine fata de primele noua luni din 2011. Urmeaza Volkswagen (peste 5.700 de unitati), Skoda (4.800 de unitati), Ford (3.700 de unitati) si Renault (3.500 masini). Potrivit analizei auto.ro, la nivelul lunii septembrie, s-au importat pe plan local aproximativ 14.400 de masini, aproape dublu fata de cele 7.500 de unitati inscrise in circulatie in septembrie 2011.

Per total, in intervalul ianuarie-septembrie 2012, s-au inmatriculat peste 170.000 de autoturisme noi si second hand, in crestere cu 40% fata de aceeasi perioada a anului trecut, cand s-au inmatriculat 122.000 de autoturisme. Ultimele statistici ale Directiei Regim Permise Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV) arata insa piata masinilor noi inmatriculate in tara noastra a inregistrat un declin de 12 la suta, ajungand la aproximativ 49.000 de unitati in primele trei trimestre ale anului in curs. Astfel, chiar daca numarul autotursmelor inmatriculate a cunoscut o majorare semnificativa in acest an, cresterea se datoreaza doar vehiculelor second-hand aduse in tara, constructorii de masini neavand motive sa se bucure pentru aceasta “ explozie”.

Liderul sindicalistilor de la Dacia, Nicolae Pavelescu, a si atras atentia asupra pericolului pe care dezvoltarea segmentului auto second-hand il reprezinta pentru industrie. El a reamintit faptul ca Romania tinde sa nu mai fie o piata de desfacere pentru Renault. Sindicalistul a precizat ca investirorul care detine fabrica Dacia asteapta si acum ca guvernantii sa se tina de cuvant si sa dea liber actului normativ prin care este adoptata taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule cu ocazia primei transcrieri a dreptului de proprietate in Romania, asupra unui autovehicul rulat si pentru care nu a fost aplicata taxa speciala pentru autoturisme sau taxa de poluare pentru autovehicule.