E-Learning a depasit granitele si nu mai urmareste pur si simplu sa revolutioneze educatia, ci mai degraba cauta sa inoveze mediul corporativ si mai ales formarea angajatilor. 

Drept urmare, companiile au inceput sa mizeze pe e-Learning pentru formarea lucratorilor lor datorita avantajelor pe care le aduce organizatiei: cost mai mic decat cel traditional; mai multa flexibilitate in timp si nu este nevoie de calatorie; mai dinamic, distractiv si practic pentru profesionisti si cu o metodologie care permite o executie usoara datorita internetului.

Cu toate acestea, desi aparitia e-Learning-ului in afaceri este de neoprit, credem ca companiile mai trebuie sa castige experienta in aplicarea acestuia. Pana in prezent, nu s-a facut nicio investitie in formare online de calitate si s-a oferit un substitut pentru ceea ce trebuie sa fie cu adevarat, prin simpla postare a vechilor documente de instruire corporative pe Internet sau lasand imediat deoparte instruirea traditionala.

Acesta este motivul pentru care modelul pedagogic IEBS se concentreaza pe student si pe experienta lor de invatare. Se urmareste evadarea de modelul clasic axat pe profesor, continut si examene, cu continut pregatit si actualizat chiar de profesorii, considerati experti in sectorul lor, precum si invatare 100% practica.  

In plus, e-Learning nu trebuie sa se ciocneasca de alte formari si este necesar sa se evalueze cand sa aplice un model sau altul sau cand sa le combine pentru a realiza singurul lucru care trebuie sa conteze: formarea pentru lucratori de calitate care sa raspunda nevoilor acestora. si competente.

Ce este e-Learning in afaceri?

Organizatiile corporative se ocupa de obicei de selectia si angajarea lucratorilor, ele cautand sa aiba cei mai buni profesionisti in forta de munca; cu toate acestea, ei neglijeaza adesea pregatirea angajatilor lor. O companie ambitioasa isi va dori intotdeauna ca lucratorii sai sa-si dezvolte abilitatile, sa devina mai eficienti sau sa-si inteleaga mai bine rolurile. Despre asta este e-Learning, integrarea managementului capitalului uman cu managementul cunostintelor.

In ultimele decenii, marile companii au oferit seminarii de experti, care le-au costat sume mari de bani, cu cursuri traditionale care nu motivau muncitorii si ajungeau sa plictiseasca mai mult decat antrenamentele.

A existat o solutie? Da, raspunsul a fost in e-Learning. O metoda educationala online care reduce costurile, permite ca procesul de formare sa fie analizat si cuantificat, predat cu cele mai inovatoare metode si instrumente si, pe scurt, este sa pariezi pe o pregatire care sa corespunda timpurilor: moderna, digitala si eficienta.

Aici IEBS a vazut nevoia sa creeze IEBS In Company – Training for Companies, un model de invatare care se concentreaza pe cele mai moderne tehnici de management si care transforma societatea, activitatile profesionale si organizatiile.

Pentru ca la IEBS credem ca capitalul uman este cea mai importanta parte a unei companii, prin urmare, este esential sa existe o echipa motivata, dedicata si la zi. Numai asa poate fi garantat succesul unei companii.

Propuneri de aplicare a e-Learning-ului in sfera corporativa

1# Autoformare

Obiectivul este ca elevul sa invete singur si pe cont propriu, adica sunt monotoni. Problema este ca la acest tip de plan de pregatire, atat rata de finalizare, cat si angajamentul studentului sunt scazute.

2# Webinarii

Ele inspira angajatul si il informeaza despre noile tendinte, tehnici sau instrumente. Sunt populare pentru ca motiveaza angajatul „edutainment” si au avantajul ca costul este mic si permit distribuirea lor prin retea fara a fi nevoie sa se deplaseze nimeni, ca in cazul unui seminar clasic fata in fata.

3# Cursuri online colaborative

Ei necesita angajament si timp din partea angajatilor, dar rezultatele lor sunt excelente. Ele permit sa predea angajatului o competenta sau sa antreneze o abilitate. Este un tip de antrenament care se bazeaza pe practica si perseverenta.

4# Pastile online

Acest format a fost creat pentru a mentine angajatii la curent cu tendintele, cum ar fi tutoriale si ghiduri pentru utilizarea instrumentelor, tehnicilor si software-ului. Seamana cu cel precedent, dar nu exista nicio interactiune cu profesorul. Se caracterizeaza pentru ca sunt cursuri video si tutoriale de scurta durata, „microlearning”, care urmaresc sa ajute lucratorul sa rezolve imediat o problema.

5#MOOC

Sunt cursuri masive deschise si gratuite. Aceste tipuri de cursuri au multe aplicatii in companii si tot mai multe companii dezvolta MOOC-uri pentru a-si forma angajatii sau pentru a comunica valori si abilitati cheie.

Este un format care permite extragerea cunostintelor unei organizatii, documentarea acesteia si instruirea unor volume mari de angajati la un cost foarte mic.

La IEBS ne angajam si in MOOC-urile ca metoda de invatare, cum ar fi cele mai importante e-Sports , o tendinta care este la ordinea zilei.

6# Invatare adaptiva

Ele sunt inca in dezvoltare, desi vor permite cresterea calitatii si reducerea costurilor prin inteligenta artificiala si automatizare.

Este o evolutie a modelului de autoformare. Continutul se adapteaza automat la ritmul, capacitatea si progresul elevului in mod automat prin Machine Learning.

Studii de caz de e-Learning in companii

Gas Natural Fenosa

Cu peste 20 de milioane de clienti in 25 de tari, trebuie sa integrati comunicarea si instruirea pentru a oferi fiecarui lucrator acelasi mesaj corporativ. Datorita prezentei sale internationale, a avut nevoie de proiecte de e-Learning care sa ii permita sa ofere aceleasi oportunitati si acces fiecaruia dintre angajatii sai. Au reusit acest lucru cu sesiuni prin streaming, prin link si prin simulari virtuale. Pionieri in aceste trei aspecte. 62% din forta de munca Gas Natural a folosit formarea online e-Learning si o coteaza cu 9 din 10. Un exemplu de urmat datorita accesului la planificare si progresului pe care il ofera angajatilor sai, care ii motiveaza sa continue sa progreseze in formare.

Securitate

Lider in solutii de securitate, a dezvoltat un proiect de formare online pentru 18.000 din cei 300.000 de angajati ai sai. Obiectivul ei? Integrati si coordonati comunicarea si instruirea pe diverse teme precum segmentarea pietei, inovatia in securitate sau instrumentele de automatizare de birou. O formare e-Learning care faciliteaza transferul a ceea ce a fost invatat la locul de munca si cresterea profesionala a lucratorului.

Telefon

Cea mai importanta multinationala de telecomunicatii din Europa si a cincea din lume. 120.000 de angajati; aproape nenumarati parteneri si colaboratori. 400 de milioane de utilizatori. Pe scurt, numere care sperie.

Era clar ca aveau nevoie de posibilitatile strategice oferite de o platforma precum e-Learning pentru a gestiona organizatia, a impartasi filozofia si a contribui la formarea si dezvoltarea profesionala a fiecarui lucrator.

Din 2005, proiectele de e-Learning au inceput cu initiativa Telefonica Digital Education, numita si Telefonica Learning Services, care vizeaza formarea online pentru marile corporatii si administratiile publice. Se inchide in fiecare an cu peste 1.000.000 de inregistrari si devine a treia companie din lume cu cea mai mare investitie educationala in formare si invatare online.

Motorul Nissan

Compania japoneza a fost unul dintre pionierii in implementarea platformelor de e-Learning. In acest caz, mai ales in modalitatea de invatare mobila si de invatare sociala. Ei au creat un proiect de e-Learning prin intermediul dispozitivelor mobile care permit comunicarea intre diferitele companii si lanturile de productie si distributie. O comunicare de informatii si continut care permite reducerea costurilor de formare, diseminare la un numar mai mare de angajati (si de o calitate mai buna datorita instrumentelor disponibile pe aceste platforme). Cu e-Learning, ei ajung la peste 10.000 de persoane interconectate cu care au redus cheltuielile de formare cu 80%.