Potrivit raportului Google How intent is redefiniing the marketing funnel, 63% dintre achizitii incep online, iar rezultatele arata ca oamenii cumpara in moduri unice si variate: nu exista doua calatorii ale cumparatorilor exact la fel si pentru multi, o achizitie nu este semnul sfarsitului procesului de achizitie. 

Ce este Intent Marketing?

Acest lucru ne face sa reflectam asupra schimbarilor implementate de tehnologia digitala si asupra evolutiei tot mai dinamice a intentiilor consumatorilor, care astazi detin controlul asupra drumului lor de cumparare si pot explora oricand mii de categorii, marci si produse. 

Prin aceasta amprenta digitala lasata de utilizatori in canalele online, Intent Marketing se pozitioneaza ca o strategie castigatoare pentru a identifica si a raspunde corect scopurilor publicului, in locul si la momentul de care au nevoie, in functie de stadiul calatoriei cumparatorului. unde esti. 

Cum sa abordezi nevoile consumatorilor cu Intent Marketing? 

Obiectivul general al Intent Marketing este de a oferi consumatorilor sau potentialilor clienti produsul sau serviciul brandului pe care si-l doresc in momentul cel mai potrivit, luand ca referinta analiza preferintelor si intentiilor de cumparare ale acestora, elemente cunoscute si sub denumirea de date de intentie. Aceste date de intentie sunt obtinute prin analiza „amprentelor” din lumea digitala pe care fiecare consumator le lasa, fie ca foloseste motoare de cautare, vizitand pagini web sau chiar folosind instrumente precum retelele sociale.

Intentia de marketing este de a iesi din aceasta abordare traditionala si de a reprezenta o perspectiva mai dinamica in care relatia brand-client, client-brand are mult mai multa relevanta si identificarea scopului consumatorilor merge mai presus si dincolo de a se concentra asupra acesteia si prin aceasta. obtine cele mai bune rezultate. 

Caracteristicile Intent Marketing

O buna strategie de Intent Marketing trebuie sa raspunda la 3 axe principale: 

  1. Fiind la momentul si locul potrivit. Oamenii se asteapta sa primeasca atentie oriunde si oricand au nevoie, asa ca este important sa inteleaga si sa masoare impactul punctelor de contact pe care le are utilizatorul prin diferitele canale ale calatoriei lor, atat prin relevanta, cat si dupa  valoarea de viata a marcii. . 
  2. Optimizati si fiti relevant. Oamenii raspund cel mai bine marcilor care inteleg de ce isi doresc si de ce au nevoie in momentul in care il cauta. Luarea in considerare a utilizarii big data sau a strategiilor de marketing prin cautare poate fi deosebit de utila pentru a cunoaste preferintele utilizatorilor si a determina care dintre acestia este un potential cumparator, precum si probabilitatile de cumparare in timp real.
  3. Automatizeaza si fii rapid. Pentru a avea succes prin Intent Marketing, trebuie sa oferi experiente rapide si fara frictiuni prin strategii de automatizare, de exemplu. 

De ce este important marketingul de intentie? 

Este esential sa se stabileasca si sa se masoare modele privind preferintele, motivatiile si influentele utilizatorilor sau potentialilor cumparatori pentru a: 

  • Definiti mai bine consumatorul ideal prin valorificarea tehnologiilor bazate pe date care au capacitatea de a identifica cu usurinta interesul clientilor pentru un produs sau serviciu 
  • Optimizati implicarea sau modul de a interactiona cu consumatorii in spatiile online legate de interesele acestora
  • Imbunatatiti marketingul de continut prin analiza continutului cu cel mai impresionant rezultat pentru inchiderea vanzarilor sau consolidarea rezultatelor 
  • Personalizati in timp real personalizati produsele sau serviciile de care sunt interesati clientii si pe baza acestora trimiteti-le oferte comerciale personalizate
  • Imbunatatiti performanta de marketing si obtineti rezultate de afaceri prin canalizarea si gestionarea diferitelor actiuni strategice