Cine a spus ca construirea unui brand este doar munca companiilor? Odata cu revolutia digitala si cu diferitele canale si instrumente care permit, individual sau in grup, promovarea si gestionarea unui brand personal, metodele de prezentare si cautare a unui loc de munca nu mai sunt ceea ce erau.

Simpla trimitere a CV-ului trebuie sa ramana in istorie, de ce? pentru ca nici macar nu mai poate concura cu platformele de creare a profilului (noul personal branding) care faciliteaza ca profesionistilor si noilor personalitati din lumea muncii sa isi creeze propriul brand, sa-l vanda si sa-l distribuie. Tine minte ca acum, marca esti TU.

Ce reflectie cu marca mea personala?

  • Capabilitatile mele
  • Atitudinile mele
  • cunostintele mele
  • Adaptarea mea la noile tehnologii
  • Ceea ce ma diferentiaza de restul
  • Individualism

Cum influenteaza relatiile de munca marca mea personala?

In dezvoltarea unui brand personal, relatiile de munca sunt o paradigma de schimbare in ceea ce priveste conceptul de munca. Relatiile dintre angajat si angajator, mediul la locul de munca, la birou, relatiile interpersonale ale muncitorilor sunt departe de cele de altadata. Modelul organizatoric s-a schimbat, de la imbracaminte la programe. Exista o mai mare flexibilitate in toate aspectele rutinei de lucru. Imbracamintea informala, posibilitatea de a lucra de acasa, disponibilitatea online si schimbarea ierarhiilor sunt poruncile muncitorului modern. In cadrul branding-ului.

Companiile opteaza pentru o ierarhie mai mult orizontala decat verticala, astfel incat angajatii sa nu aiba sentimente de inferioritate in fata sefului. Mediul modern de lucru este dedicat urmaririi rezultatelor prin metode flexibile.

Vrei sa stii care este generatia de pionierat a acestei schimbari, nu? Asa-numita generatie „Y”. Daca te-ai nascut dupa anii 80, faci parte din schimbarea transversala a relatiilor de munca pe care o cunoastem astazi: mai exigent, cu capacitate mai mare de alegere si mai multa adaptare la schimbari. Noua generatie se remarca prin personalitate si dezvoltare bazata pe propriul brand personal bazat pe talent, inovatie si dezvoltare profesionala. Aceasta fuziune inovatoare intre brandingul personal al angajatilor si relatiile de munca creeaza o relatie de angajare din ce in ce mai egala intre angajat si angajator. Ne confruntam cu o schimbare care rupe vechile scheme organizationale si mizeaza mai mult pe productivitatea angajatului si pe relatiile de munca eficiente si flexibile ale acestora.

Brandul personal este construit inainte si dupa experienta de lucru. Pentru a te vinde si a te putea cufunda in lumea muncii, mai intai trebuie sa-ti construiesti brandul, ceva care depaseste curriculumul in sine, cum vom construi brandul personal?

1 # Prezenta digitala prin blogul nostru si gestionarea profilului nostru pe retelele sociale pentru a asigura captarea si fidelizarea clientilor datorita internetului.

2# Definirea obiectivului nostru, asteptarilor si valorilor marcii noastre.

3# Stabilirea numelui nostru: o porecla sau numele si prenumele noastre.

4 # Folosind un limbaj care te caracterizeaza.

5# Cunoasterea mesajului pe care il transmitem

6 # Folosind un design care se potriveste marcii noastre. (tipografie, culori, logo-uri etc.)

7# Cunoasterea platformelor pe care le vom folosi pentru diseminarea profilului nostru profesional:

  • Linkedin
  • Talent la locul de munca
  • Sa stii
  • Stare de nervozitate
  • Pagina de fani Facebook
  • Pagina en Google+

8 # Profita de experienta ta in relatiile de munca pentru a o traduce in brandul tau personal sau profilul profesional. Ceea ce contribui tu ca angajat, proiectele tale antreprenoriale si relatiile din domeniul afacerilor te vor ajuta sa treci granitele si sa te cunosti mai bine ca persoana si ca profesionist. Timpul inseamna bani, nu-l pierde si surprinde toate cunostintele si abilitatile tale in profilul tau personal.

Revolutia digitala si social media a deschis o gama larga de posibilitati pentru ca oamenii sa aiba libertate si flexibilitate atunci cand vine vorba de a-si crea propriile profiluri si de a raspandi cuvantul. Ei creeaza relatii intre marci, adepti, critici, complimente si construiesc relatii profesionale. Sa stii sa-ti exploatezi brandul personal astazi este o cerinta cheie pentru a reusi in lumea muncii, pentru a obtine clienti, a te alatura unei organizatii sau a te forma ca freelancer. Aminteste-ti ca experienta profesionala te va ajuta intotdeauna sa mai pui o caramida in constructia brandului tau. , un proces care necesita timp si care da rezultate doar daca se bazeaza pe perseverenta.