Nimeni nu a spus ca intreprinderea este un pat de trandafiri. Dimpotriva, antreprenoriatul este complicat si necesita mult efort si daruire. Nimeni nu se naste invatat si este logic ca se fac greseli atunci cand iei o decizie atat de importanta pentru viata ta, cum este aceea de a te confrunta cu aventura crearii unei companii. 

Cele mai frecvente greseli in realizarea unui proiect

Atunci cand intreprindeti, trebuie sa tineti cont de anumite decizii care va pot schimba drastic cursul proiectului, cum ar fi: bugetul, formarea, forma juridica adecvata etc.

Cu toate acestea, nu putem ramane cu cele mai superficiale. Exista si alte mici detalii pe care le realizezi in timpul zilei tale care iti afecteaza proiectul intr-un fel sau altul. Vi se poate parea de bun simt, dar le uitam de mai multe ori decat va imaginati:

#1. Vrei sa faci totul singur

Desi ai chef de ideea ta, tine cont ca este foarte greu, daca nu imposibil, sa incepi singur o afacere si ca aceasta sa se extinda fara o echipa antreprenoriala. Este intotdeauna necesar sa incorporati personalul potrivit care va va ajuta compania sa se dezvolte. De aceea va recomandam sa includeti o anumita marja in buget care va poate permite sa angajati personal.

#2. A nu avea un plan de afaceri sau a nu-l avea in scris

Fiecare companie are nevoie de un plan care sa includa capitalul necesar pentru a creste, adica de cat timp si bani va fi nevoie pentru a-si atinge obiectivele. De asemenea, este foarte important sa-l ai in scris pentru ca, daca in orice moment, compania ta are probleme financiare, a avea planul in scris poate fi de mare ajutor atunci cand vine vorba de atragerea investitorilor si de a vedea mai departe fara a pierde concentrarea asupra actiunii.

#3. Axati-va pe produsul dorit

S-ar putea sa crezi ca produsul tau este util si ca l-ai achizitiona singur, insa important este sa stii ce isi doreste publicul tinta, nu te lasa ghidat de gusturile tale. De aceea este important sa investesti pentru a face studii de piata care sa iti permita sa cunosti nevoile potentialilor tai clienti.

#4. Calculati gresit bugetul necesar

Uneori, antreprenorii sunt vinovati ca au inceput cu capital insuficient. Ei calculeaza capitalul necesar pentru inchirierea spatiului, cumpararea materialului necesar, inventarierea, obtinerea clientilor etc. Insa multi antreprenori uita sa calculeze capitalul pentru a plati salarii, asigurari sau alte cheltuieli de care firma are nevoie pentru a-si asigura profituri.

Alteori, ceea ce se intampla este ca pun deoparte rezerve de bani pentru a se intretine. Chiar daca modelul lor este viabil, multi antreprenori raman fara bani pentru a sustine afacerea sau ei insisi inainte ca afacerea sa devina singura.

#5. Intrarea pe piata fara un partener de distributie

Cel mai simplu mod de a intra pe piata este printr-o retea de agenti sau intermediari care pot servi drept canale de distributie. Este cazul anumitor produse precum alimente, moda etc. Cu toate acestea, afacerile de servicii au lucrurile mai complicate. De aceea este important, inainte de a merge pe piata, sa faci o lista cu sursele de recomandare care ar fi dispuse sa-ti trimita clienti.

#6. Va lasati sfatuiti prost 

Este foarte bine sa ceri sfaturi si pareri de la experti in domeniul pe care il dezvolta proiectul tau antreprenorial, este foarte benefic, insa problema vine atunci cand depasim in a cere o parere, intrucat putem avea un volum foarte mare de informatii care ne duce la confuzie.si la indoieli, putand amana realizarea obiectivelor din motivul neluarii deciziilor corecte din cauza confuziei care s-a creat.

#7. Esti prea optimist

Este adevarat ca pentru a incepe orice proiect antreprenorial ai nevoie de o buna doza de optimism, intrucat vei trece prin diverse etape de crestere in care rezultatele nu vor fi cele asteptate, iar a fi putin optimist sau nu este cheia pentru a nu cadea in capcana negativismului.

Dar trebuie remarcat ca optimismul va fi intotdeauna bun daca nu suntem in exces, si este ca tot mai multi antreprenori au idei foarte bune, dar cand vine vorba de implementare, sunt atat de optimisti incat in ​​timp, cand incep sa ies probleme comune, negativismul si depresia pot dauna foarte mult cresterii proiectului, prin urmare, optimismul trebuie masurat

#8. Neavand o strategie de crestere

Inceperea unui proiect este intotdeauna complicata, trebuie sa generezi o comunicare remarcabila si eficienta si mai presus de toate, sa oferi ceva care sa atraga si sa-i placa consumatorul, dar pentru a creste nu este suficient sa creezi o oferta la inceput si sa nu gandesti pe scurt. si pe termen lung. Obiectivul la inceput este sa atragem, dar de exemplu, pe termen mediu, trebuie sa ne gandim la strategii de loialitate, deoarece nu numai ca putem creste cu clienti noi, dar trebuie sa tinem cont si de clientii repetati, deoarece acestia pot contribui cu un procent mare din venit si, cel mai important, daca li se ofera un serviciu bun, pot fi cei mai buni prescriptori ai nostri.

Este de o importanta vitala sa ne gandim la o strategie pe termen scurt, mediu si lung, fiind proactiv si nu actionand in fata problemelor, ci anticipandu-le cat mai mult posibil.

A gresi este uman, a indrepta este intelept

Cu aceste sfaturi, singurul lucru pe care vrem sa-l atingem este ca fiecare antreprenor sa tina cont de toate, pentru a nu le angaja sau macar sa le putem evita pe cat posibil, dar nu dorim sa transmitem mesaj ca nu puteti face greseli atunci cand intreprindeti, deoarece nu este asa.

Esecul si greselile la inceperea unei afaceri sunt foarte frecvente, iar din fiecare esec sau eroare trebuie luata partea pozitiva, pentru a putea invata din ea. Bill Gates a spus odata: „Este in regula sa sarbatorim succesul, dar este mai important sa tinem cont de lectiile esecului”.