Data Driven Marketing isi transforma fata inovatoare intr-o parte fundamentala in strategia comerciala si de publicitate. Aceasta ramura a marketingului digital poate fi definita in multe feluri si poate aduce beneficii companiilor cu numeroasele sale avantaje. 

Nu este surprinzator faptul ca datele sunt deja o parte fundamentala a multor afaceri: Data Science , Big Data, Business Intelligence sunt trei dintre disciplinele care sunt cele mai necesare astazi. Dar ce fac departamentele de marketing cu aceste date?  

Ce este marketingul bazat pe date?

Data Driven Marketing sunt strategii bazate pe cunostintele extrase din analiza Big Data. Date colectate prin interactiuni si interactiuni cu consumatorii de care companiile au nevoie pentru a oferi clientilor continut personalizat, pentru a intelege tendintele si comportamentul viitor.

Desi exista multe motive pentru care companiile folosesc marketingul bazat pe date, de cele mai multe ori scopul sau este de a imbunatati si personaliza experienta clientilor, ceea ce inseamna intelegerea datelor pe care le aveti deja, a datelor pe care le puteti obtine si a modului de organizare. , analizati si aplicati acele date cu toate eforturile.

Beneficiile marketingului bazat pe date

Atat intreprinderile, cat si consumatorii pot castiga mult din adoptarea strategiilor bazate pe date . Deci, atunci cand aceste strategii sunt facute corect, beneficiile lor pot fi mai multe:

Marketing personalizat

Este esential ca companiile sa transmita mesajul potrivit publicului potrivit, la momentul potrivit. Marketingul bazat pe date sau Data Driven permite marcilor sa creeze o campanie personalizata care converteste potentialii clienti printr-o intelegere mai profunda a profilului clientului.

Claritate

Cu o multime de informatii in baza lor de date, specialistii in marketing pot verifica mai precis informatiile despre clienti si potentiali. Cu o abordare bazata pe date, devine mult mai usor sa separati si sa grupati publicul tinta la care incercati sa ajungeti.

Experienta multicanal

Specialistii in marketing pot folosi date pentru a-si extinde acoperirea in mai multe retele, precum si pentru a duce comunicarea dincolo de e-mail. Furnizarea de reclame bazate pe date prin canale sau campanii de marketing automatizate asigura ca mesajul este consecvent, aliniat si ajunge la fiecare destinatar in locul perfect, la momentul perfect.

Experienta clientului

Multe marci populare folosesc Data Driven Marketing pentru a imbunatati experienta utilizatorului. De exemplu, prin organizarea de sondaje privind satisfactia clientilor si prin identificarea zonelor specifice de imbunatatire.

O mai buna dezvoltare a produsului

Marketingul bazat pe date scade dramatic ratele de esec al produselor. Companiile pot stabili o mai buna intelegere a publicului tinta , ceea ce duce la dezvoltarea unor produse mai potrivite pentru piata respectiva.

Provocarile marketingului bazat pe date

#1. A avea echipa potrivita: Datorita nisei postului si a abilitatilor necesare, poate fi o provocare sa atragi tipul potrivit de personal cu cunostinte de date. Atat pentru companii, cat si pentru profesionisti, pregatirea adecvata este o provocare pentru a se adapta la schimbarile de afaceri.

#Doua. Angajament: Exista unele companii care continua sa faca acea greseala de a nu avea un angajament de schimbare. Afacerile pot avea o strategie bine definita, dar daca nu au instrumentele si o cultura digitala, le este greu sa fie aplicate cu succes.

#3. Integrare: Daca o companie nu reuseste procesul de integrare, agentii de marketing vor avea dificultati sa lucreze cu datele. De exemplu, companiile de vanzare cu amanuntul si site-urile web de comert electronic se confrunta adesea cu sarcina de a colecta si structura date de pe retelele sociale si dispozitivele mobile.

Cum sa adoptati o abordare bazata pe date

Daca doriti sa incepeti sa implementati Data Driven Marketing in compania dvs. si sa analizati comportamentul consumatorilor, iata cateva modalitati prin care puteti aplica aceasta abordare:

#1 Automatizare

Integrarea de noi instrumente si tehnologii in strategia dvs. de marketing poate fi uneori coplesitoare. Prin crearea unui proces automatizat care permite totusi personalizarea, veti ramane fidel obiectivelor dvs. si veti evita complicarea rezultatelor.

#2 Colaborarea intre echipe

Deoarece datele sunt ceva care trebuie gestionat in intreaga organizatie, specialistii in marketing trebuie sa se asigure ca informatiile sunt partajate intre departamente si echipe. In acest fel, intreaga companie va lucra in aceeasi directie si va ajuta la asigurarea indeplinirii obiectivelor.

# 3 Monitorizarea schimbarilor din industrie

Comparati concurenta astfel incat sa le puteti urma exemplul sau sa invatati din greselile lor. Ca orice alt domeniu din aceasta industrie, marketingul bazat pe date este in continua schimbare. Ramaneti la curent cu cele mai recente tendinte va va ajuta doar cu propria strategie de branding.

#4 Masurare continua

Marketingul bazat pe date nu este o solutie universala. Acesta trebuie monitorizat si ajustat in mod constant in functie de rezultatele (reusite sau esecuri) care se vad. Acest lucru va ajuta la identificarea tacticilor care functioneaza si va incuraja acceptarea din partea liderilor organizatiei.

Utilizati instrumente precum Google Analytics 4, Google Search Console, CRM-uri sau platforme de retele sociale si de e-mail care va permit sa obtineti date clare si precise.

#5 Implementati strategii de marketing bazate pe date

Avand datele, este timpul sa efectuati o analiza detaliata care va permite sa stabiliti strategii care sa favorizeze nevoile persoanei dvs. cumparatoare.

Utilizati date precum obiceiurile de consum, datele demografice si opiniile consumatorilor dvs. pentru a avea un punct de plecare. Faceti imbunatatiri si implementati actiuni pe baza rezultatelor. Puteti efectua teste A/B, va puteti imbunatati continutul sau strategia de social media, puteti crea noi campanii de marketing prin e-mail sau puteti utiliza reclame.

In cele din urma, masurati KPI-urile noilor dvs. strategii si comparati rezultatele cu valorile initiale.

Prognozele indica faptul ca data marketingul sau Data Driven Marketing vor fi aplicate in majoritatea companiilor pentru a ajunge la clientii lor, lucru care se datoreaza, in parte, nevoilor consumatorilor si asteptarilor acestora in experienta utilizatorului.

Netflix ca exemplu de marketing bazat pe date

Netflix este o mare referinta in strategiile de marketing personalizate. Cu siguranta daca intri in contul tau Netflix si il compari cu contul altui utilizator, optiunile de vizionare a filmului nu vor fi aceleasi. Acest lucru are de-a face cu utilizarea Data Driven pentru a va determina preferintele si interesele si pentru a sugera recomandari care se potrivesc gusturilor dumneavoastra.