Design Thinking este o metodologie agila de inovare concentrata pe utilizator, care consta in integrarea nevoilor oamenilor si utilizarea noilor tehnologii pentru a gasi solutii practice la problemele oamenilor.
Etapele principale ale Design Thinking
Procesul de Design Thinking este foarte asemanator cu cel al unui lean startup, incluzand dezvoltarea ideilor anterioare, cautand sa defineasca o idee, sa o investigheze si sa poata ajunge la o solutie cat mai curand posibil. Acesta consta in: definirea, cercetarea, ideea, prototipul, masurarea si invatarea. Din ce sunt facute fiecare dintre ele?
- Faza de empatie: Empatia este capacitatea pe care o avem de a ne pune in situatia altuia si de a-l intelege nu din punctul nostru de vedere, ci din punctul lui de vedere. Si aceasta este prima faza a procesului de design thinking in care folosim harti pentru a intra in legatura cu consumatorii si pentru a afla care sunt nevoile acestora.
- Faza de definire: definim problema si ce cuvinte vom folosi pentru a o rezolva. Ce 3 elemente sunt integrate in proces? Oamenii, tehnologia si compania sunt factorii cu care trebuie sa ne confruntam pentru a descoperi care este problema.
- Faza de ideare: putem face brainstorming toate ideile pe care le avem pentru a gasi solutia la problema clientului. Toate ideile ridicate ne vor conduce la elaborarea unui plan de afaceri pentru produsul pe care il lansam.
- Faza de prototipare: produsul minim viabil face parte din acest proces. Este posibil sa realizam prototipuri de produs pe baza acestui proces. Aici vom folosi panza modelului de afaceri pentru a implementa inovatia.
- Etapa de masurare si testare: definiti metricile relevante pentru a cuantifica rezultatele inovatiei pe care dorim sa le implementam in noile noastre produse sau servicii. Masurarea este necesara pentru a sti daca procesele inovatoare au intr-adevar un impact asupra companiei.
- Faza de invatare: aici vom analiza rezultatele tuturor testelor pentru a vedea daca sunt satisfacatoare si astfel sa oferim solutia corecta la problemele consumatorilor nostri.
Ce aduce Design Thinking companiei tale?
Un model de metodologii agile care ne permite sa inovam in produse bazate pe rezultate satisfacatoare. Gandirea designului este o tehnica folosita de designeri pentru a dezvolta produse inovatoare care sa raspunda nevoilor clientilor. Este integrat de logica, imaginatie, intuitie si rationament sistematic, pentru a explora posibilitatile a ceea ce se poate face si a proiecta rezultate care favorizeaza clientii. Rezultatele sunt concepute pentru a obtine o solutie practica, folosind analitica si imaginatie.
Prin urmare, scopul implementarii acestei tehnici de metode agile este:
- Gasirea simplitatii in complexitate
- Frumusete, precum si functionalitate
- Imbunatatiti experienta de calitate
- Creati solutii elegante
- Serviti nevoile oamenilor
Exemple de Design Thinking
Daca pe parcursul acestui articol v-ati intrebat cum ar trebui sa arate o buna executie a metodologiei Design Thinking, va lasam cateva exemple de companii care au folosit-o pentru a-si rezolva provocarile si a-si atinge cu succes obiectivele.
Oral-B
Cu ani in urma, compania de igiena dentara dorea sa-si actualizeze periutele de dinti electrice. Solicitarea initiala a fost adaugarea de functii suplimentare care sa permita utilizatorului sa controleze frecventa periajului, sa determine sensibilitatea gingiilor si sa redea muzica.
Cu toate acestea, echipa de Design Thinking a remarcat ca spalatul pe dinti a fost un act nevrotic pentru unii oameni. Prin urmare, adaugarea mai multor functii ar putea duce la mai mult stres pentru utilizatori. Solutiile pe care le-au propus in schimbul imbunatatirii experientei utilizatorului au constat in imbunatatirea aspectelor legate de functionalitatea pensulei.
Unul a fost sa faca peria rapid si usor de incarcat, iar al doilea a fost sa poata inlocui capetele periei, permitand utilizatorului sa conecteze peria la dispozitivul mobil si sa adauge notificari de memento. Ambele propuneri au avut succes deoarece au fost concepute pentru a satisface nevoile reale ale utilizatorilor.
Acesta este un exemplu ca Design Thinking nu consta doar in propunerea de solutii creative, ci si in testarea initiativelor care nu au fost inca implementate.
Uber Eats
Compania Uber Eats a folosit metodologia Design Thinking pentru a crea „ Programul Walkable” . Acest program a fost conceput astfel incat echipa sa se poata scufunda fizic in mediile zilnice ale diferitelor orase pentru a intelege mancarea, cultura si infrastructura locului in care sosesc.
In plus, echipa participa in mod constant la teste rapide pe teren in care intervieveaza lucratorii din restaurante, soferii de livrare si beneficiarii de mancare pentru a invata cum sa se imbunatateasca si sa inoveze in mod constant.
Facand acest proces imersiv, ei reusesc sa empatizeze cu experienta 360 a tuturor celor implicati in proces. In prezent, Uber Eats opereaza in peste 80 de orase din intreaga lume si continua sa creasca.
4 abilitati de care aveti nevoie pentru a dezvolta procese de Design Thinking
Abilitatile necesare pentru a putea dezvolta procese de design thinking sunt foarte simple, dar aveti nevoie
- Empatie: trebuie sa te poti pune in pielea celuilalt pentru a-i identifica motivatiile, fricile, durerile, pe scurt, ce probleme au care nu pot fi rezolvate.
- Creativitate: Pentru a rezolva aceste probleme, trebuie sa te gandesti in afara cutiei si sa poti vedea dincolo, eliberandu-te de prejudecatile tale pentru a gasi solutii uimitoare la probleme comune.
- Lean Mindset: este foarte important ca gandirea ta sa stie cum sa renunte la tot ceea ce nu adauga valoare utilizatorului. Avem tendinta de a dezvolta solutii si produse digitale cu multe functii pe care utilizatorul nu le foloseste niciodata. Incercati sa le eliminati si daca nu se intampla nimic, au fost inutile.
- Metoda stiintifica: urmarea unei metodologii care ne permite sa ne validam sistematic ipotezele va fi necesara pentru a ne testa teoriile.
Design Thinking ca strategie de inovare
Cand caracteristicile inovatiei sunt incluse in strategie si inovare, rata de succes creste. Designul poate fi aplicat produselor, serviciilor, proceselor… orice poate optimiza interactiunea umana. Puteti proiecta modul in care directionati, conduceti, creati si inovezi.
Stim ca metodele agile sunt tipuri de rezolvare a problemelor care integreaza tehnici precum dezvoltarea iterativa, managementul riscurilor si transparenta. In ciuda faptului ca nu sunt designer, antreprenorii pot aplica acest tip de gandire in companiile lor pentru a inova produse.
Design Thinking este procesul de inovare concentrandu-se pe oameni, adica integrarea nevoilor oamenilor si utilizarea noilor tehnologii pentru a obtine succesul in compania noastra. Un proces agil care cauta sa gaseasca solutii practice la problemele oamenilor.