Pentru compania noastra este esential sa atingem obiectivele mentinand costurile in limitele pe care le-am stabilit anterior. Din acest motiv, CRO, sau optimizarea ratei de conversie, este cheia succesului in timpul dezvoltarii campaniei noastre. In acest articol explicam in profunzime in ce consta conceptul CRO si ce avantaje are. 

Ce este CRO?

Optimizarea Ratei de Conversie, sau CRO, este procesul de optimizare a anumitor elemente implicate intr-o campanie de marketing pentru a-i optimiza rata de conversie. Cu alte cuvinte, procedurile urmate de CRO sunt stabilite cu scopul de a putea maximiza volumul de conversii ale campaniei sau, ceea ce este la fel, de a maximiza numarul de utilizatori care realizeaza actiunea pe care o dorim (inregistrare, solicitare). pentru informatii, cumparare…).

Doua idei fundamentale care arata de ce CRO este ceva de luat in considerare sunt:

  • Majoritatea site-urilor web sunt de 2 sau 3 ori sub rata lor potentiala de clic, fapt care ar putea fi imbunatatit prin optimizarea diferitilor factori influenti in atingerea obiectivelor.
  • Este mai usor sa dublezi ratele de clic decat sa dublezi traficul web primit.

Cand un client angajeaza un proiect CRO, o face sperand sa-si imbunatateasca rezultatele economice. Cu alte cuvinte, avem succes in masura in care un proces CRO are capacitatea de a produce rezultate economice mai bune si profitabilitate pentru client, maximizand eficienta.

Cheia consta in a putea gasi legatura intre toate componentele unui proiect web, deoarece in fiecare proiect zona pe care trebuie sa lucrezi pentru a-si imbunatati conversia va fi diferita. Pentru a gasi aceasta legatura, analiza este piesa cheie: procesul trebuie aprofundat in detaliu, intelegand elementele care compun campania (pagina de destinatie, experienta utilizatorului, produs…), precum si comportamentul utilizatorului in raport cu fiecare.din aceste articole.

Care sunt avantajele optimizarii ratei de conversie?

Principalul avantaj al optimizarii ratei de conversie este, desigur, de a determina clientul sa intreprinda o anumita actiune pe site-ul nostru in loc sa il paraseasca, de obicei vizitatorul sa faca o achizitie. Dar un site web imbunatatit pentru a optimiza rata de conversie poate avea alte beneficii.

  • Castiga clienti noi.
  • Reduceti costul de achizitie a clientilor (CAC).
  • Cresteti rentabilitatea investitiei (ROI).
  • Atrageti linkuri catre site-ul dvs.

Procesul CRO: ce sa analizam?

Optimizarea CRO se concentreaza pe site-ul, sau pagina de destinatie, pe care utilizatorul „aterizeaza” de pe alt canal (banner, alt site web, retele sociale…) si calea pe care utilizatorul o urmeaza pentru a deveni sau nu cumparator. Trebuie sa luam in considerare o serie de factori importanti:

Experienta utilizator (UX) si Interfata utilizator (UI)

Acesti doi factori vor influenta pozitiv sau negativ utilizatorul odata ce ajunge pe site-ul nostru. Timpul de incarcare este corect? Este navigarea usoara? Este un site intuitiv? Sunt diferitele blocuri de informatii bine structurate si urmeaza ordinea logica de citire? Este designul atractiv si functional? Prima impresie conteaza, si foarte mult.

Informatie

Informatiile despre produsul sau serviciul pe care dorim sa-l achizitioneze utilizatorul, precum si alte informatii suplimentare ale companiei, trebuie sa fie clare, suficiente, credibile si trebuie sa-i invite sa realizeze actiunea pe care ne-am propus-o ca obiectiv.

Produs

Produsul sau serviciul pe care il oferim in schimbul actiunii pe care o dorim trebuie sa fie atractiv si afisat corect (fotografii, videoclipuri demonstrative…). Un alt factor important va fi pretul, ofertele posibile si modul in care le transmitem (afisand pretul vechi si cel nou, de exemplu).

Apel la actiune (CTA)

Apelul la actiune trebuie sa fie clar si atractiv. Trebuie sa colectezi ceea ce vrei sa obtii intr-un mod care sa se adapteze publicului si care sa fie diferential. Un sfat: includeti si ceea ce va primi utilizatorul, de exemplu „Inscrieti-va in 1 minut si incepeti sa va imbunatatiti limba engleza“.

Strategii de optimizare a ratei de conversie

Dupa ce am vazut punctele fundamentale care trebuie analizate si imbunatatite pentru a creste CRO, enumeram diverse strategii care, daca sunt aplicate corect, va pot ajuta sa optimizati rata de conversie pe site-ul dvs.:

  • Creati un design receptiv.
  • Adaugati imagini si videoclipuri de calitate.
  • Ofera promotii si reduceri.
  • Adaugati experiente si cazuri pozitive de la alti clienti.
  • Oferiti resurse gratuite.
  • Daca aveti clienti sau furnizori de prestigiu, anuntati-i.
  • Tine-ti blogul si/sau retelele sociale actualizate.
  • Imbunatateste lizibilitatea.

Greseli de evitat intr-un proces CRO

Printre greselile care sunt de obicei facute in timpul unui proces CRO sunt:

Gandindu-va ca toti clientii dvs. gandesc sau interactioneaza ca tine

Este foarte obisnuit ca webmasterul sau proprietarul sau lucratorul unui site sa creada ca toata lumea navigheaza la fel ca el. Este foarte usor sa gandesti asa, prin urmare, daca iti place ceva, nu te gandi ca trebuie sa le placa tuturor clientilor sau utilizatorilor tai.

Din acest motiv, una dintre cerintele fundamentale atunci cand vine vorba de imbunatatirea CRO a unui site web este sa ai o minte deschisa si sa fii dispus sa incerci si sa testeze totul pentru a obtine intotdeauna o rata de conversie mai mare. Faptul de a nu te multumi cu nimic ajuta foarte mult la evitarea acestui tip de eroare.

Dovezi in loc de coroborare

La fel ca eroarea anterioara, este foarte frecvent sa existe o ipoteza empirica despre modificarile care ar duce la o imbunatatire a ratei de conversie. Faptul de a te convinge ca ceea ce faci este ceea ce trebuie facut este o greseala grava si merita sa te bazezi pe date analitice reale (KPI-uri si metrici) si pe baza acestora, sa iei deciziile potrivite si sa nu derivezi.

Acordati atentie doar parerilor prietenilor si/sau rudelor

Este foarte usor si obisnuit sa intrebi prietenii sau rudele ce parere au despre web si despre experienta lor de utilizator si astfel sa tragi concluzii. Dar este o greseala grava sa le iei in serios, deoarece este foarte probabil ca esantionul sa nu fie acelasi cu profilul tau de utilizator sau cu publicul tinta al site-ului tau. Comparati opiniile prietenilor si familiei cu cele ale unui esantion mai obiectiv, ale carui caracteristici sunt mai asemanatoare cu profilul potentialilor dvs. clienti.

Obsedat de conversii si nu de venituri mari

Nu ne putem orbi sa obtinem doar conversii fara a tine cont de conversiile care aduc mai multe afaceri. Cu alte cuvinte, daca avem un site web care ofera diferite pachete de servicii, nu ar trebui sa ne concentram eforturile doar pe obtinerea de conversii din cel mai ieftin pachet, intrucat cel mai scump pachet, fiind mai complicat de inchiderea vanzarii pentru pret, este Ce trebuie sa facem mai mult efort pentru a realiza conversia? Din acest motiv, se recomanda ca totul sa fie lucrat impreuna, si sa fie urmata o strategie CRO bine definita, care sa aduca mai multe venituri, si nu doar mai multe conversii.

Utilizarea unui esantion foarte mic in experimente sau teste

Atunci cand faceti teste A/B, ar trebui sa aveti o dimensiune a esantionului cat mai mare posibil, deoarece nu este acelasi lucru daca 10 persoane fac testul decat 50. Diferenta este foarte vizibila si daca evaluam rezultatele diferitelor probe, este se poate verifica ca rezultatul nu este acelasi.

Daca doriti sa invatati cum sa implementati un proiect CRO, nu ratati videoclipul acestui webinar realizat de Andres Mechero despre Proiecte CRO: cum sa imbunatatiti experienta utilizatorului si conversiile site-ului dvs.

Instrumente pentru optimizarea ratei de conversie

Este important sa retineti ca o mare parte a muncii CRO se bazeaza pe teste comparative sau teste A/B care va permit sa comparati doua versiuni ale unei variabile (doua CTA, doua modele, doua segmentari…) pentru a sti care dintre ele ofera rezultate mai bune.

Va recomandam diverse instrumente pentru a va putea optimiza CRO si a imbunatati conversiile:

  • Pop-up-uri Pippity: este un plugin WordPress si este gestionat cu cod HTML. Pipity ne permite sa cream ferestre pop-up atractive intr-un mod simplu si usor si ne permite sa efectuam teste A/B cu diferite modele. Cu el putem arata oferte sau promotii specifice.
  • InstaPage: este un instrument de generare a paginilor de destinatie. De asemenea, permite testarea A/B si poate fi integrat cu Google Analytics si retelele sociale, printre alte optiuni.
  • CrazyEgg: Ne permite sa obtinem date si informatii despre locurile in care utilizatorul a facut clic sau zonele in care a derulat. Ne permite sa stim ce sectiuni ale web-ului au reusit sa atraga mai multa atentie.
  • VWO: Platforma in care pot fi efectuate teste A/B comparand diferite variabile in acelasi timp, impartind URL-ul si alte formule de testare fara a fi nevoie sa stiti cum sa programati.