O scoala cuprinzatoare care deserveste una dintre cele mai defavorizate zone ale tarii a fost desemnata oficial cea mai amabila scoala din Marea Britanie. Scoala, scoala comunitara Eastbury de 1.850 de elevi din Barking, estul Londrei, a castigat premiul dupa ce elevii sai au postat mesaje ,,alegeti un fel” pe un copac Wonder in coridorul scolii. Printre exemple s-au numarat ,,sa stii sa dai fara ezitare, cum sa pierzi fara regret si cum sa dobandesti fara rautate” si ,,De ce hartuiesti? Fii de ajutor! „
Competitia a fost inspirata de romanul cel mai bine vandut Wonder – despre cum se descurca un baiat cu o desfigurare a fetei la scoala – de RJ Palacio. A ales Eastbury ca castigatoare, deoarece a fost impresionata de modul in care intreaga scoala a ajuns in spatele concursului. ,,Am fost uluita de devotamentul si pasiunea pe care o avea scoala [pentru competitie]”, a spus ea. Concursul a fost organizat de editorii Penguin Random House Children’s UK, cu sprijinul Aliantei Anti-Bullying.
In anumite privinte, Eastbury ar putea fi considerat o revenire la genul de scoala obisnuita in Marea Britanie acum cateva decenii. Este un complex cuprinzator intretinut de autoritatea locala – Barking si Dagenham.
Intr-adevar, in ziua in care am vizitat dupa ploi abundente – lasand noroi si balti in jur – directorul executiv David Dickson a glumit ca arata ca un ,,standard de mlastina” cuprinzator. Este orice altceva decat. Trofeul ,,bunatate” face parte dintr-un sir de premii pe care le-a adunat recent. Trei ani consecutivi, a castigat prestigiosul premiu national pentru predarea limbii engleze, condus de Times Educational Supplement.
Elevii sai vor juca in Visul unei nopti de vara la Barbican, Londra in luna aprilie, ca parte a sarbatorilor a 400 de ani de la moartea lui Shakespeare.
In sport, a fost aleasa sa reprezinte Anglia in Cupa Mondiala de futsal – o versiune cu cinci jocuri dezvoltata in America de Sud, cu o minge mai grea pentru imbunatatirea abilitatilor – timp de doi ani consecutivi.
De asemenea, a castigat un premiu national pentru arta si a devenit campion Stonewall pentru modul in care abordeaza problemele lesbiene, gay, bisexuale si transgender. ,,In viata mea de profesor, abordarea problemelor gay si lesbiene a fost ciudata”, a spus domnul Dickson, care a condus scoala de opt ani. ,,La un moment dat nici nu puteai discuta despre ele si acum ai probleme daca nu o faci – ceea ce este bine.”
Eastbury isi joaca acum rolul in a ajuta zona sa faca fata unei penurii de locuri din scoala primara din cauza unei cresteri a natalitatii. Acesta este reproiectat ca o scoala de trei pana la 19 ani, primind elevi in varsta primara pentru prima data. In cele din urma, va creste pana la 2.250 de elevi, devenind unul dintre cei mai mari din tara.
Scoala a adoptat aceasta abordare deoarece autoritatile locale nu au voie sa deschida noi scoli comunitare, dar scolile existente au voie sa se extinda.
Se pare ca Eastbury este dovada ca calitatea predarii este cea mai importanta. Mesajul sau central este de a avea mari asteptari fata de elevii sai. ,,Nu punem deloc niciun plafon in ceea ce priveste performanta elevilor”, a spus domnul Dickson. ,,Spunem de fapt,, cerul este limita „.
,,Evident, cu unii studenti, tinta ar putea fi considerata destul de scazuta, dar ceea ce vrem sa ne asiguram este ca ei fac progrese.” Doi ani consecutivi, Eastbury a fost printre cele mai bune 100 de scoli din tara.
Scoala, la care 57% dintre elevi au dreptul la mese scolare gratuite, a infiintat un ,,Club stralucitor” pentru cei mai stralucitori 12 elevi din fiecare an. Sunt plecati in excursii la universitati precum Oxford si Cambridge si li se ofera o munca mai solicitanta, care este marcata de doctoranzi pentru a-i pregati pentru invatamantul superior. ,,Nu cheltuim doar prima pentru elevi, ajutandu-i pe elevi sa obtina nota C la GCSE”, a spus domnul Dickson.
Cu toate acestea, bunatatea mentine o influenta puternica. Elevii au strans mii de lire sterline in scopuri caritabile in ultimii ani. Si scoala a adoptat o initiativa de ,,mediere de la egal la egal” in cadrul careia 60 de elevi din anii 9 si 10 (tineri intre 13 si 15 ani) pe an sunt instruiti sa actioneze ca mediatori in conflictele dintre elevi.
Dl Dickson considera ca aceasta abordare a conflictelor a fost un motiv major in spatele reducerii excluderilor – nu au existat excluderi permanente in acest an universitar si doar sase excluderi pe termen determinat.