Daca sunteti proprietar al unui IMM in Romania, cel mai probabil ati ajuns la un moment dat in punctul in care puteati decide daca sa investiti sau nu in servicii seo. Si poate ca nu ati facut-o inca. Cele mai multe afaceri mici si mijlocii se tem sa cheltuie bani pe niste rezultatele oarecum intangibile. Una este sa cumperi o masina si alta este sa platesti un avocat; cu masina vei ramane, dar nu ai siguranta ca avocatul va castiga procesul pe care il duci. Cam asa se vede seo prin ochii celor care se tem sa inceapa sa colaboreze cu o firma de servicii seo.
Cu toate acestea, proprietarii IMM-urile din Romania sunt constienti ca Internetul le poate aduce maximum de succes. In definitiv, cei mai multi romani se uita prima data online – pe calculator sau pe telefonul mobil – pentru a gasi un serviciu, un produs sau o solutie. Pentru asta ei investesc intr-un site si se asteapta ca acesta sa genereze profituri fara a fi optimizat.
„De ce sa platesc pentru servicii seo? SEO necesita timp, este mult prea tehnic si nu garanteaza rezultate semnificative. Deci, de ce m-ar interesa?” – cam asa gandesc cei care se feresc sa se focuseze pe optimizarea website-ului lor.
5 Motive pentru care IMM-urile din Romania se feresc sa contracteze servicii seo
1. Pentru ca SEO nu genereaza rezultate imediate
Firmele care se asteapta la rezultate grandioase peste noapte, vor fi dezamagite si frustrate. Totusi, SEO aduce beneficii importante pentru un business, desi acest lucru se va intampla pe termen lung. Pentru ca rezultatele SEO se observa lent, multi proprietari de afaceri mici considera automat ca nu merita investitia si efortul sau catalogheaza SEO cu prioritate mica. Rezultatele vor veni, daca strategia seo va fi una buna. Doar ca nu vor fi vizibile instant.
2. Pentru ca SEO necesita timp.
IMM-urile din Romania cred ca aceste servicii seo presupun procese lungi si complicate. Totusi, desi exista o multime de factori de care trebuie sa se tina cont in optimizarea unui site, nu este nevoie ca totul sa fie realizat in acelasi timp.
Cei care iau un prim contact cu SEO sunt de asemenea reticenti in a incepe o strategie seo scumpa si consumatoare de timp, din moment ce cred ca toata munca si efortul sunt in zadar. E nevoie de rabdare.
3. Pentru ca aceste servicii seo sunt scumpe
Foarte multe firme noi sau firme mici din Romania evita sa contracteze servicii seo din cauza costurilor. Este adevarat ca seo necesita investitie financiara considerabila, dar multe firme isi structureaza oferta pe mai multe planuri tarifare. Astfel, o firma aflata la inceput poate sa inceapa cu un plan tarifar seo mai mic si pe masura ce rezultatelor vor deveni vizibile, se poate orienta spre servicii seo extinse.
4. Pentru ca practicile seo necorespunzatoare pot atrage penalitati pentru site
Acest lucru este valabil pentru firmele seo sau pentru proprietarii care incearca sa pacaleasca algoritmii motoarelor de cautare. Cand se intampla acest lucru, intr-adevar site-ul respectiv poate fi grav penalizat de Google. De aceea, firmele din Romania ar trebui sa se orienteze strict spre agentii seo credibile, cu background dovedit.
5. Pentru ca au impresia ca vor inregistra mai mult trafic, dar nu si mai multi clienti
Sunt IMM-uri in Romania care evita contactul cu servicii seo deoarece cred ca acestea sunt orientate strict spre cresterea traficului, dar nu spre conversii si vanzari efective. In acest context putem discuta despre strategia de utilizare a cuvintelor cheie potrivite pentru un business. Pentru ca seo sa functioneze, este important ca strategia cuvintelor cheie sa fie una coerenta. Keyword- urile trebuie sa fie relevante pentru domeniul de activitate al site-ului respectiv. In caz contrar, vizitatorii care ajung pe un site, nemultumiti ca nu au gasit informatia dorita, vor pleca in doar cateva secunde.
Acestea au fost 5 motive des invocate de proprietarii IMM-urilor atunci cand vine vorba despre investitia in servicii seo. Asa cum am aratat, la o privire mai atenta, ele pot fi demontate. Oricum, avand in vedere beneficiile majore pe care le aduce seo pentru o afacere, IMM-urile ar trebui sa ia in considerare toate aspectele ce tin de investitia in optimizare pentru motoarele de cautare.