O cincime din populatia globala cu varsta sub 25 de ani locuieste acum in Africa subsahariana in crestere rapida. Populatia in varsta de munca a regiunii este de asteptat sa atinga 600 de milioane in 2030, cu o pondere a tinerilor de 37% – mai mare decat cea a Chinei. Cu o educatie si forma adecvata, impreuna cu strategii nationale de dezvoltare si politici de ocupare a fortei de munca bine definite, populatia de tineri mare si in crestere rapida a Africii ar putea fi un mare atu pentru dezvoltare si poate oferi un avantaj comparativ pe pietele. mondială. Cu toate acestea, guvernele se confrunta cu provocari semnificative in realizarea dividendului demografic, inclusiv rate ridicate ale somajului – in Africa, somajul in randul tinerilor (10,9 la suta) este in esenta dublu fata de cel al adultilor (5,
Studiul in mai multe tari se bazeaza pe concluziile raportului Mastercard Foundation Secondary Education in Africa: Preparing the Youth for the Future of Work pentru a sublinia progresul in consolidarea sistemelor de invatamant secundar pentru a oferi o forta de munca pregatita pentru a patra revolutie industriala (4IR). ).
Studiul se concentreaza pe nivelul de invatamant secundar, inclusiv pe educatia si formarea tehnica si profesionala in sase tari africane: Coasta de Fildes, Etiopia, Ghana, Niger, Rwanda si Uganda. Lucrand cu grupurile nationale de reflectie si institutele de cercetare, ACET a elaborat un raport principal pentru toate cele sase tari, fiecare continua si o revizuire a structurii si compozitiei fortei de munca si un studiu al politicilor, reglementarilor si aranjamentelor institutionale pentru alinia mai buna educatiei si. formarii cu munca.Acest raport este o sinteza care identifica problemele generale si prezinta recomandari de actiune.

Invatamantul secundar in Africa
Pregatirea tinerilor pentru viitorul muncii
Pentru majoritatea tinerilor africani, invatamantul secundar este ultima scolarizare pe care o vor primi inainte de a intra in forta de munca. Invatamantul secundar de inalta calitate, relevant, accesibil tuturor, poate pregati tinerii sa intre pe forta de munca, sa imbunatateste productivitatea si sa stimuleze transformarea economica, deblocand un ciclu virtuos al dezvoltarii umane si economice.Bazandu-se pe succesul guvernelor africane in extinderea accesului. la invatamantul primar, deschiderea usilor catre invatamantul secundar de calitate este relevant. Acum este momentul sa regandim sistemele de invatamant secundar, pentru a ne asigura ca tinerii au abilitati si cunostintele de care au nevoie.
  
Perspective ale tinerilor africani
Pentru a intelege mai bine gandurile, experientele si preocuparile tinerilor din Africa cand vine de invatamantul secundar, este esential sa ascultati vocile tinerilor. Perspectivele lor sunt in mod deosebit absente din multe discutii politice privind invatamantul secundar. Pentru a regandi invatamantul secundar, pentru a raspunde nevoilor tinerilor care intra pe forta de munca, este esential ca experientele si nevoile acestora sa fie ascultate.
Asociatia pentru Dezvoltarea Educatiei in Africa a selectat sase Ambasadori de Tineret din peste 1.500 de cereri de pe intreg continentul. Procesul de selectie riguros a luat in considerare varsta, mediul regional, sexul, dizabilitatile si diversitatea lingvistica.In 2018, ambasadorii tinerilor au fost insarcinati sa adune perspective si opiniile tinerilor din Africa pentru a evidentia domeniile si oportunitatile in care invatamantul secundar poate pregati. mai bine tinerii pentru viitorul muncii. Au facut asta pe o perioada de noua luni, adunand constatari dintr-o gama variata si dintr-o retea larga de tineri.

La finalizarea cercetarilor lor, Ambasadorii Tineretului s-au intalnit la Abidjan in ianuarie 2019, alaturi de ADEA si Fundatia Mastercard pentru a identifica, discuta si conveni asupra celor mai semnificative teme recurente care au venit din discutii si pentru a formula recomandari pentru abordarea problemelor. In urma adunarii de la Abidjan, au fost elaborate constatarile prezentate in acest document.