Nu cu mult timp in urma, a vorbi despre un Newsletter insemna sa vorbesc despre ceva demodat si cu zile numarate, dar conceptul s-a schimbat. Companiile au reusit sa-si schimbe functia si sa le transforme in comunicare utila.

Un email care continua sa capete importanta in strategiile de comunicare ale companiilor si care, departe de ceea ce ar fi putut parea nu demult, are o viata lunga in fata. In aceasta postare va voi explica ce este un Newsletter si cum sa faceti unul pentru a va promova compania.

Ce este un buletin informativ?

Un buletin informativ este o publicatie periodica care culege cele mai relevante si interesante stiri pe care le are o afacere. In ea sunt adunate principalele continuturi de interes pentru abonati despre brand si sector: oferte si promotii speciale, continut de valoare gratuit si stiri principale. Acestea sunt principalele ingrediente folosite pentru a face un Newsletter. Mailing-ul este un instrument pentru a mentine clientul sau potentialul la curent cu stirile tale si pentru a-i aduce mai aproape de obiectivul tau.

Ce avantaje ofera un Newsletter?

Anii trec si Newsletter-ul continua sa joace un rol cheie in orice strategie de email marketing. De ce? Iata cateva dintre motivele pentru care buletinul informativ este inca important in strategia dvs. de marketing:

  • Este o comunicare permisiva: Utilizatorul primeste Newsletter-ul tau deoarece este inregistrat. Mai intai trebuie sa va dati consimtamantul expres si trebuie sa aveti optiunea de a va dezabona in orice moment. Asta il face sa o primeasca pentru ca vrea si nu este o comunicare intruziva.
  • Ofera valoare adaugata: un buletin informativ bine realizat ofera intotdeauna valoare adaugata. Tot ceea ce comunicati in el este informatii interesante pentru persoanele abonate. Daca persoana de contact este inregistrata, este pentru ca considera ca este relevant sa primeasca promotiile si continutul dvs., asa ca… da-le!
  • Creati relatii cu clientul: Newsletter-ul va ajuta sa va consolidati relatia cu clientul. Prin e-mail, ca canal direct si personal, un Newsletter cu continut valoros ajunge sa va ajute sa va fidelizati. Obtinerea de clienti fideli este una dintre maximele oricarui plan de Marketing, iar Newsletter-ul te poate ajuta sa-l atingi.
  • Ajunge la vanzare: Desi se pare ca nu este obiectivul principal al unui Newsletter, ajuta la vanzarea produsului tau. Buletinele informative ofera promotii speciale unui public care doreste sa va asculte . Din acest motiv, este inca un mijloc de a-ti creste vanzarile si de a-ti atinge obiectivele.
  • Low Cost: Prin Newsletter oferiti continut unui public pe care l-ati inregistrat deja in baza de date. Desi fiecare lead are valoarea lui, newsletter-ul iti permite sa te promovezi fara a face o investitie suplimentara pe care ar trebui sa o faci in alte canale. Nu este o noutate in plus, intrucat este unul dintre avantajele folosirii marketingului prin email.
  • Atrageti mai mult trafic catre site-ul sau blogul dvs.: In plus, desi este logic, Newsletter-ul aduce trafic pe pagina dvs. Afisand continut cu link-uri catre site-ul si blogul dvs., atrageti trafic. Si in plus, atragi trafic despre care stii ca este de calitate si care raspunde produsului tau.
  • Un ajutor pentru brandul tau: ceea ce comunici si cum o faci face parte din tine si branding-ul tau. In Newsletter comunici cu baza ta, deci cat conteaza: o oportunitate unica de a imbunatati perceptia si imaginea pe care o ai in baza ta de date.

Sfaturi pentru ca buletinul informativ sa functioneze

Cum sa faci un buletin informativ eficient? Odata trecute in revista avantajele pe care le ofera, este timpul sa ne amintim acele detalii care, mari sau mici, fac diferenta intre o livrare buna sau un Newsletter care ajunge in tava de spam. Acestea sunt cateva dintre principalele sfaturi pe care ar trebui sa le urmati daca doriti sa faceti un buletin informativ bun:

  • Are o baza de date buna: fara baza de date nu exista Newsletter. Ii comunici vestile tale, asa ca pentru ca aceasta sa functioneze, este recomandat sa fie extinsa si activa. Cu cat volumul este mai mare si cu cat sunteti mai activ si mai receptiv la trimiterile dvs., cu atat aveti mai multe sanse sa obtineti valori bune si sa va indepliniti obiectivele.
  • Designul conteaza: Newsletter-ul tau este comunicarea ta vedeta, asa ca designul e-mailului, desi este intotdeauna important, este acum mai mult ca niciodata. Contati pe echipa dvs. de proiectare pentru a pregati sablonul ideal pentru ca comunicarea dvs. sa functioneze.
  • Creare privilegiu: utilizatorul care primeste buletinul informativ trebuie sa se simta privilegiat pentru a-l putea primi. Inoveaza cu continutul tau, dar obisnuieste-te sa oferi calitate. In promotii, dati-le conditii speciale pentru a fi abonati. Scopul unui buletin informativ bun este de a le oferi tot ce este mai bun din tine. In acest fel, abonatul va crede ca primirea acestuia este un privilegiu, datorita promotiilor avantajoase si continutului relevant.
  • Aveti grija de segmentare: daca aveti o baza de date mare si diversificata, trebuie sa segmentati bine fiecare Newsletter. Daca aveti linii de produse sau zone geografice diferite, este important ca fiecare segment sa primeasca o comunicare adaptata publicului sau. Din acest motiv, in bazele de date mari si cu o varietate de audiente, este obisnuit sa se intocmeasca mai mult de un Buletin Informativ.
  • Creati obiceiuri in clientul dvs.: Este important ca expeditorul e-mailului si ziua trimiterii sa urmeze o linie. Daca buletinul informativ este saptamanal, setati o anumita zi in care este trimis. Daca lunar, data care se potriveste cel mai bine in fiecare luna. De exemplu, ultima joi a fiecarei luni. Daca trimiteti zilnic un buletin informativ, cel putin, acesta indeplineste intervalul orar. Astfel, si folosind intotdeauna acelasi cont de e-mail pentru a trimite, iti obisnuiesti publicul cu aceasta comunicare. Desi a inova si a surprinde este pozitiv, crearea de obiceiuri face ca acest e-mail sa fie un succes sigur.
  • Personalizare: Orice element de personalizare ajuta, de la utilizarea numelui persoanei de contact pana la continut. Ati incercat sa va faceti buletinul informativ folosind continut dinamic? In aceasta postare ai ce este automatizarea de marketing si avantajele pe care ti le poate aduce. Daca oferiti continut care se potriveste pe deplin cu caracteristicile clientului, aveti mai multe optiuni pentru ca e-mailul sa functioneze si, cel mai important, pentru a obtine un client fidel.

Cele mai frecvente greseli la realizarea unui buletin informativ

Desi un Newsletter bun genereaza intotdeauna un impact pozitiv asupra companiei, nu toti reusesc sa faca acest lucru. Care sunt cauzele? Ati vazut avantajele si punctele de care trebuie sa aveti grija, dar nu toate companiile le respecta. Una dintre cele mai frecvente greseli pe care le fac companiile este sa comunice repetitiv si sa ofere mereu acelasi lucru. Exista o linie fina care separa loialitatea de a fi repetitiv. Daca comunici acelasi lucru in fiecare saptamana, esti in a doua grupa. Daca un contact este obisnuit sa primeasca acelasi lucru, fara nicio diferentiere, va ajunge sa se dezaboneze.

Un alt aspect al unui Newsletter ineficient este tonul in care este scris. Utilizati intotdeauna un ton prietenos, apropiat si prietenos, in care introduceti continutul intr-un mod neintruziv. Daca Newsletter-ul tau este dedicat bombardarii aceleiasi promotii ca intotdeauna, intr-un mod oarecum vizibil, este foarte posibil sa nu functioneze. Pentru a aplica cu succes Inbound Marketing strategiei dvs. de marketing, e-mailurile dvs. trebuie sa genereze apropiere si incredere.

Si nu in ultimul rand: amintiti-va ca trebuie sa creati valoare. Daca un contact si un client sunt inregistrate in baza ta de date, este pentru ca asteapta valoare si continut bun de la tine. Uitarea acestui punct duce la realizarea unui Newsletter care nu are grija de detalii si nici de relatia cu clientul.