Nu este posibil sa intelegem cresterea comertului electronic fara a observa contextul in care se dezvolta si elementele care il fac posibil, precum sectorul logistic. De aceea, astazi, mai mult ca niciodata, vorbim despre modul in care viitorul Supply Chain Management este strans legat de cel al comertului electronic.

Nu este vorba doar de a avea o platforma de vanzari, ci de a sti sa oferi cel mai bun serviciu, astfel incat utilizatorul sa-l inteleaga si sa ofere produsul cu excelenta. Pe acest al treilea punct, cel al livrabilitatii si al lantului de aprovizionare.

Munca de management al lantului de aprovizionare

Supply Chain Manager este responsabil cu gestionarea si organizarea tuturor activitatilor de achizitie, productie si distributie a marfurilor pe care o companie le pune la dispozitie clientilor sai.

Pentru a face acest lucru, trebuie sa fii capabil sa  integrezi operatiuni la nivelul fluxurilor de materiale si fluxurilor de informatii de la inceput pana la sfarsit. Adica de la contactul cu furnizorii, centrul de productie, operatorii logistici, punctele de vanzare si clientii finali.

Viitorul managementului lantului de aprovizionare

Cresterea comertului electronic este unul dintre elementele determinante ale cererii de profesionisti. Cu rate de peste 20%, comertul electronic genereaza nevoia de profesionisti in logistica capabili sa rezolve particularitatile pe care le implica vanzarile online. Primul pas, antrenamentul adecvat acestui nou context.

Cu cat nivelul de pregatire este mai mare, cu atat sunt mai mari sansele de a obtine cele mai bune locuri de munca. Daca esti un profesionist ambitios si curios, cu siguranta ti-ar placea sa lucrezi intr-o multinationala, un mare lant logistic, ca director de operatiuni sau deschiderea de noi piete.

Povesti de succes

Multe companii au nevoie de aceste profiluri. Cu siguranta Inditex este unul dintre acestia, care nu inceteaza sa parieze pe consolidarea strategiei SCM. In ultimii ani, compania a adaugat numeroase depozite pentru magazine. In acest fel pot furniza centre in maxim 48 ha catre cele 6.300 de magazine din 87 de tari. Incredibil?

Un alt punct de imbunatatire care este si interesant de stiut este cel pe care l-a inclus El Corte Ingles, care a lansat serviciul „click and collect”, care va permite sa faceti cumparaturi online si sa ridicati marfa din peste 200 de magazine ale companiei. grup . Obiectivul acestui pariu? Calitatea serviciului si mai multe optiuni pentru clientul care alege cum si cand sa ridice produsele pe care le-a achizitionat. Este posibil sa intelegem logistica fara marketing?

Internationalizarea, comertul electronic si logistica merg mana in mana. Daca sunteti clar ca comertul exterior este o oportunitate de a vinde mai mult si de a va dezvolta compania, consultati-va postuniversitar in Marketing si Comert International. Chiar si cu toate barierele care pot exista, nu exista nicio indoiala ca aveti si multe oportunitati.

De fapt, cererea de profesionisti cu pregatire in SCM si Logistica continua sa creasca. Asa o citim in Eureka Startups si o confirma ultimele date oferite de consultanta DBK, care estimeaza ca in acest an  operatorii de logistica isi vor creste cifra de afaceri cu 2,8%. Cresterea comertului electronic si m-commerce.

In acest nou mediu, unul dintre focusurile din care poti invata este prin imitarea strategiilor logistice ale celor mai mari. Un caz demn de studiu este cel al Apple si managementul lantului sau de aprovizionare. In blogul IEBS am analizat in detaliu motivele succesului sau si care sunt elementele de diferentiere care fac ca procesul de logistica al acestei si altor companii model din zona SCM sa fie mai bun decat restul.

De exemplu, pentru lansarea iPhone 4 si iPad 2, Apple a cumparat atat de multi furnizori si masini necesare pentru asamblare incat a limitat aprovizionarea concurentilor sai. Aceasta tactica de cumparare in masa permite Apple sa cumpere la marje mai bune si sa submineze concurenta la date atat de importante precum lansarea unui nou produs.