De mult timp vorbim despre comert social sau vanzari online prin retelele de socializare , dar in ultimul an am putut participa la o urma a acestei tendinte. Ramaneti alaturi de noi si descoperiti ce este comertul social si ce retele sociale convertesc cel mai mult.

Cand vine vorba de comert electronic, toate eforturile sociale sunt valoroase : de la trimiterea unui tweet pana la postarea unui post pe Facebook sau a unei imagini pe Pinterest . Pentru a sti ce retea sociala se potriveste cel mai bine comertului dvs. electronic, stiind ca numerele sustin fiecare dintre actiunile sociale, adica rentabilitatea investitiei (ROI).

Acesta este motivul pentru care astazi vom vorbi, la inceput, despre asa-numitul comert social : care este, obiectivele si importanta acestuia. Mai tarziu, deja cu cunostinte despre subiect, vom putea sti intr-o infografie clara, care sunt platformele sociale care conduc cele mai multe vanzari catre magazinul tau virtual.

Cu aceasta, puteti crea mai usor continut pentru fiecare dintre profilurile pe care le aveti, stiind ca traficul pe care il asteptati este de un tip specific si respectand cerintele acestuia.

Ce este comertul social sau comertul social?

In retelele sociale au insemnat intotdeauna un mare sprijin pentru comert electronic este nimic nou, dar achizitiile directe prin intermediul ei da, este. Comertul social , comunitatile si profilurile sociale atunci cand vine vorba de vanzare sunt foarte importante. Cu siguranta anul acesta se va incheia cu majoritatea companiilor care si-au adaptat strategia sociala de vanzare, creand magazine pe Instagram Shopping si Facebook si responsabilizand comunitatile ca canal de vanzari.

Cand vorbim despre comert social sau comert social , raportam subiecte precum comertul electronic si retelele de socializare, ceea ce ne duce la cea mai clara si simpla definitie: este comertul care este generat cu ajutorul retelelor sociale , promovand achizitia si vanzarea de produse si servicii online.

Conceptul acestui tip de comert a fost dezvoltat de David Biesel , cu scopul de a face referire la intregul continut publicat pe site-urile de comert electronic, care ulterior va fi distribuit pe retelele de socializare. Steve Ruben a fost cel care a inclus aceste social media, pe care le-a numit ca instrumente care permit cumparatorilor sa acceseze comentarii si recomandari de la persoane care au achizitionat anterior acelasi produs de interesul lor.

Pentru aceasta data, Yahoo! El a castigat cursa la Google , iar in 2005 a descris comertul social drept setul de instrumente care permiteau achizitii colaborative. In cazul in care au fost utilizate liste de evaluare, evaluari si recenzii pentru a avea o achizitie garantata.

Beneficiile comertului social

Trebuie sa recunoastem ceva: toate achizitiile au fost intotdeauna actiuni sociale , deoarece utilizatorii solicita informatii care sa sprijine calitatea unui produs. De aceea, una dintre principalele provocari pe care le au magazinele virtuale, dar si magazinele fizice este sa stie sa profite de tehnologia din jurul lor, in special retelele sociale, pentru a avea o abordare mai personala cu clientii lor.

Din fericire, retelele sociale sunt canale excelente de vanzare si promovare. In cazul in care clientii au un spatiu pentru a impartasi continut, recenzii si opinii cu alti clienti actuali sau potentiali, creand o interactiune directa intre ei.

Aceasta interactiune poate aparea si cu acelasi magazin, deoarece, asa cum am repetat, retelele sociale functioneaza ca un centru excelent de servicii pentru clienti . Sigur, in spatele sau trebuie sa existe o persoana instruita care sa cunoasca marca si sa poata trata clientii bine.

Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube, Instagram etc., deschid posibilitatea obtinerii de beneficii pentru a stimula afacerile online. Desi fiecare are propriile sale avantaje (pe care le vom vedea mai tarziu in infografie), este timpul sa vedem in general avantajele comertului social .

Sporirea volumului de trafic catre magazinul dvs. virtual, imbunatatind ratele de conversie si crescand valoarea comenzilor.

Creati surse de venit datorita promovarii oferite de continutul partajat pe retelele de socializare.
Imbunatatiti experienta de cumparaturi a clientilor. De la cautarea de informatii pana la locatia produsului dorit, pentru a finaliza ulterior achizitia.

Promoveaza interactiunea dintre clienti , generand incredere cu marca pe termen lung datorita posibilitatii de a impartasi opinii si recenzii ale produselor si serviciilor oferite intre acestia. Prin aceasta, ciclul de cumparare si vanzare este extins.

Acesta genereaza un spatiu obiectiv si impartial, astfel incat acei clienti care sunt nehotarati cu privire la achizitie sa poata merge si sa solicite informatii.

Ce retele sociale convertesc mai mult

La inceputul anului, profesorii si expertii nostri au evidentiat RRSS ca platforma de vanzari in comert electronic. Operatiunea comertului electronic s-a transformat de cand retelele sociale au inceput sa devina un canal de vanzari. Nu mai sunt doar indirect, datorita influentatorilor , ci, in mod explicit, datorita functiilor precum Instagram, care permite conectarea produselor direct la fotografii.

Alte retele precum Facebook sau Pinterest au, de asemenea, functii de comert electronic: butoane de achizitie, link-uri si apel la actiune, ceea ce va favoriza achizitiile sociale in 2019 ″.

Un alt pariu puternic pe care il avem este Sonia Duro care defineste cele 4 retele sociale principale pentru 2019:

Instagram : „fara indoiala, domnia sa va fi impusa pe masura ce anul va progresa. Si vom vedea cat dureaza pentru a-si dezvalui sora mai mare: Facebook. Nu cred mare lucru. De fiecare data am mai multe intrebari despre cum este instalat Instagram Shopping. Ne-am dorit cu adevarat sa cumparam pe aceste canale! ”

Facebook : „In paralel cu Instagram, magazinul de pe Facebook adauga urmaritori. Magazinele online stiu ca este un aliat minunat pentru vanzarea produselor lor. Si impingerea surorii sale mici o va face sa adauge utilizatori. ”

Pinterest : „Permiteti-mi sa ma aventur cu aceasta retea sociala. Nu am date care sa spuna ca anul 2019 va reveni. Dar gandindu-ne la comertul social, nu il putem uita. Daca tinta si tema dvs. se potrivesc cu profilul utilizatorilor Pinterest si, in plus, aveti un comert electronic, luati in considerare in strategia dvs. ”

LinkedIn : „ Social Selling si Employer Branding sunt doua modele de vanzari de care companiile iau in calcul mai mult. Se pare ca transformarea digitala deschide spatiu in ei si sunt deja constienti de relevanta sa pentru vanzari, intr-un model de afaceri B2B . ”