Astazi, o mare parte a marcilor si-au dat seama ca produsele lor ajung mai repede la clienti datorita imaginilor pe care le publica. Tehnica Visual Storytelling consta in generarea unui sentiment in privitor pe baza imaginii pe care o vede. Este influentata atat de compozitia elementelor, cat si de mesajul pe care il transmite. Din ce in ce mai multe companii doresc sa foloseasca aceasta tehnica de marketing pentru a se conecta mai bine cu clientii lor. 

Ce este povestirea vizuala?

Povestirea vizuala este arta de a comunica mesaje, emotii, naratiuni si informatii intr-un mod care ajunge la spectatori la un nivel profund si de durata. Prin imagini, acestea sunt inregistrari ale lumii reale. Poate fi o postare pe Instagram, un desen animat politic intr-un ziar, un roman grafic, un videoclip YouTube sau chiar o animatie. Aceasta lista este departe de a fi exhaustiva, deoarece imaginile si naratiunea pe care o ofera joaca un rol in viata noastra aproape la toate nivelurile.

Solutiile de povestire vizuala sunt atat de comune in viata noastra, deoarece functioneaza. Marcile se conecteaza cu noi in timp ce fac informatiile usor de inteles si de digerat. Are o mare putere. Creierul nostru este conectat sa inteleaga si sa despacheteze povestile dand sens structurii, naratiunii, personajelor, referintelor si tonului lor.

Exemple si elemente care compun Visual Storytelling

Cu ocazii anterioare am aprofundat in tehnica povestirii. Cu toate acestea, acum ne vom concentra asupra puterii a ceea ce transmit imaginile impreuna cu mesajul.

Autenticitate

Consumatorul trebuie sa creada ca ceea ce vede este real, actiunile sale, emotiile pe care le degaja pentru a se simti identificat. Limbajul vizual se schimba cu salturi si limite, de aceea trebuie sa fim actualizati astfel incat imaginile noastre sa coincida in timp si spatiu socio-cultural.

Un exemplu in acest sens ar fi Naked Juices. Acest brand de sucuri si-a dorit sa iasa in evidenta fata de publicitatea mai conventionala si sa opteze pentru un mesaj care transmite naturalete, cum este cazul fiintei umane si al reprezentarii corpului ca masina.

Relevanta culturala

Diversitatea trebuie sa fie clar marcata, deoarece societatea este din ce in ce mai multiculturala. Prin urmare, imaginile se rup deja de orice stereotip marcat in trecut. In acest caz, companiile trebuie sa faca un efort pentru a-si identifica brandul cu cel al mediului pe care il reprezinta.

United Colors of Benetton este unul dintre brandurile care au optat intotdeauna pentru mesaje si campanii care genereaza controverse, dar mai presus de toate ne fac sa reflectam asupra modului in care lumea devine din ce in ce mai interculturala in fiecare zi.

Valoare senzoriala

Pe masura ce trece timpul, tehnologia este tot mai prezenta in ziua noastra. De aici si faptul de a putea transmite valori artizanale, realizate manual. Aceasta tehnica combina nostalgia si traditia, apreciind fiecare detaliu si invitand privitorul sa participe.

IKEA 365 este unul dintre cele mai bune cazuri de campanii de povestiri vizuale. In acest caz, ne prezinta 365 de produse care iti fac viata putin mai buna, cate unul pentru fiecare zi a anului.

Public participativ

O componenta esentiala in storytelling este aceea ca oamenii se pot implica cu brandul, motiv pentru care multe companii decid ca proprii clienti sunt cei care realizeaza strategiile de marketing.

De exemplu, Meet me at Starbucks a fost una dintre campaniile anterioare ale marelui lant de cafea, care avea ca scop sa conecteze oamenii la un nivel mai inalt decat doar intalnirea pentru o cafea. Transforma-te intr-un intreg act social, o simpla intalnire.

Arhetipuri clasice de povestire

Arhetipurile stabilite in povesti sunt inca prezente in ziua noastra. Chiar si asa, asa cum am mentionat anterior, campaniile pariaza pe schimbarea acestor roluri influentate de schimbarea culturala.

De exemplu, FedEx continua sa-si mentina imaginea clasica de a fi una dintre cele mai internationale companii de curierat, motiv pentru care intentioneaza sa consolideze brandingul global cu campanii ca aceasta.

Mesaj de impact

Desi nu este obligatoriu ca o campanie sa contina un mesaj, este adevarat ca pentru a oferi un sprijin mai mare imaginii, un slogan poate ajunge mai adanc in public. In cele mai multe cazuri, acest lucru ii va ajuta pe oameni sa-si pastreze imaginea marcii.

Un exemplu clar este Coca Cola – Descoperiti fericirea. A fost intotdeauna unul dintre brandurile care a incercat sa patrunda cu mesaje catre publicul sau, iar acesta este unul dintre cele mai eficiente de ani de zile. Mesajul este simplu, au formula pentru a descoperi fericirea.

De ce sa o implementati in strategia dvs. de afaceri?

Realitatea este ca cele mai emblematice si amintite campanii sunt cele care sunt recunoscute dupa povestea lor vizuala. A fi capabil sa transmita informatii fara a spune direct publicului despre un produs sau marca este cea mai eficienta modalitate de a te promova.

In plus, aceasta formula este economica deoarece poate transmite mai multe informatii in mai putin timp, de unde cliseul „o imagine valoreaza cat o mie de cuvinte”. Imaginile au capacitatea de a atrage atentia mai repede decat textul, moment in care o platforma trebuie sa-si comunice mesajul marcii, fie in intregime prin povestiri vizuale, fie printr-o combinatie de continut vizual, audio si text. 

Pe de alta parte, adauga si valoare strategiei de marketing de continut a unei marci in urmatoarele moduri:

  • Ajutati la cresterea angajamentului la inceputul calatoriei clientilor atragand cititorii catre continutul blogului de varf.
  • Face mesajul mai viu si mai atractiv
  • Permite ingerarea pasiva a unui mesaj, de exemplu prin video sau animatii
  • Imbunatateste lizibilitatea facand continutul de forma lunga sa para mai putin aglomerat

Cum sa construiti in mod eficient Povestirile vizuale

Trebuie sa urmati urmatorii pasi:

  • Creati o poveste captivanta care sa implice publicul dvs
  • Alege media vizuala in functie de nevoile naratiunii tale
  • Incorporeaza tehnici de baza de povestire
  • Atrageti atentia publicului de la inceput cu imagini dinamice
  • Sustine-ti povestirea vizuala cu text si audio pentru a adauga context acolo unde este necesar
  • Pastrati mesajul clar si simplu
  • Masurati performanta media vizuala cu KPI relevanti, cum ar fi actiuni, backlink-uri si valori ale site-ului.