Marketingul viral decurge din capacitatea campaniilor si a continutului de a se raspandi printre utilizatori ca si cum ar fi un virus, astfel incat cu bani putini se obtine un impact ridicat. Cel mai obisnuit este sa folosesti provocarea, umorul si complicitatea publicului tau pentru a-ti face continutul contagios si campania sa devina virala. De aceea trebuie sa pregatim o strategie virala, realizand o reclama sau continut viral care sa fie usor de distribuit pe Twitter, Whatsapp, Tiktok sau Instagram.

Termenul de marketing viral este folosit deoarece o campanie virala se comporta la fel ca un virus. Este foarte usor de inteles: un virus precum gripa se raspandeste rapid, dar nu la fel de repede ca Covid-19, de aceea rata de raspandire a gripei este mai mica decat cea a covidului. De asemenea, folosim aceleasi valori pentru a masura viralitatea ca si epidemiologic „Factorul K”. Daca vrei sa stii ce este marketingul viral, cele mai bune exemple, strategii si cum se calculeaza Factorul K, aceasta postare este pentru tine.

Ce este marketingul viral?

Marketingul viral este o tehnica de vanzare care se concentreaza pe continutul creat pentru a se raspandi cat mai rapid datorita unui public care il distribuie prin orice canal si mai ales prin retelele de socializare.

Ceea ce odinioara se numea gura in gura, dar ridicat la putere maxima gratie marelui difuzor pe care il reprezinta astazi retelele de socializare.

Este vorba despre acele campanii care acumuleaza mii sau milioane de vizualizari in cel mai scurt timp posibil datorita impulsivitatii oamenilor care doresc sa contribuie cu continut valoros pe peretii lor, alaturandu-se conversatiei despre ceea ce este pe buzele tuturor.

Obiectivul marketingului in acest caz este de a obtine viralitate inspirand oamenii cu ideea clara ca isi impartasesc mesajele cu mediul lor pentru a obtine o crestere exponentiala a numarului de destinatari impactati de compania creativa. In timp ce succesul multor campanii se rezuma adesea la o combinatie importanta de noroc si timp, exista diferite strategii prin care sa cresteti acoperirea unei companii si, prin extensie, baza de clienti.

Caracteristicile marketingului viral

Rezultatele impresionante ale unei multitudini de campanii de publicitate care au provocat in ultimii ani un mare impuls in conturile companiei au de-a face cu crearea acestui tip de continut. Multe companii vad marketingul viral ca pe un mare vis care ar transforma prezenta online a unei organizatii . Sa vedem care sunt principalele sale caracteristici:

1 # Marketingul viral este autentic

Oamenii primesc un impact publicitar la fiecare 10 secunde si s-au saturat sa fie tratati ca o marfa in fata reclamelor care nu sunt altceva decat campanii de autoservire. Una dintre caracteristicile marketingului viral este ca ofera o gura de aer proaspat cu mesaje actuale, puternice, care activeaza impulsul oamenilor de a le impartasi.

2 # Marketingul viral este gratuit

Cheia campaniilor de marketing viral este ca sunt suficient de puternice pe cont propriu pentru a lucra pe cont propriu, organic. In timp ce o marca mare va poate spori gradul de extindere cu un buget pe care il cheltuiti pentru campanii platite in retelele sociale, in cele mai bune cazuri acest lucru nu este de obicei necesar.

3 # Marketingul viral este simplu

Cand spunem simplu ne referim la faptul ca nu necesita mesaje dense, folosind propuneri scurte si eficiente care raman in mintea publicului inca de la primul impact.

4 # Marketingul viral este scalabil

Amintiti-va ca, daca campania dvs. este un succes, trebuie sa fiti pregatit sa aveti stocul necesar pe care vi le pot cere. Prin urmare, daca pregatiti o campanie grozava care poate obtine rezultate grozave, lucrati astfel incat cererea sa nu fie niciodata peste oferta.

5 # Marketingul viral este sustinut de retelele sociale

Retelele sociale sunt mijloacele uzuale de marketing viral, prin care pot ajunge la milioane de oameni datorita diferitelor posibilitati de viralizare oferite de aceste platforme.

6 # Marketingul viral este inspirator

Mesajul sau sloganul central al campaniei de marketing este cheia succesului strategiei. Prin urmare, cautarea inspiratiei si reactiei clientilor actuali si a celor care urmeaza sa vina ar trebui sa fie obiectivul principal.

Beneficiile marketingului viral

Desi pentru unii, a vorbi despre viral este inca sinonim cu meme-uri sau orice thread de Twitter, adevarul este ca ne referim la strategii foarte dorite de branduri care necesita timp. Acestea sunt principalele sale beneficii:

  • Acestea reduc costurile de publicitate, schimband investitia pentru difuzarea virala realizata de oameni.
  • Ei realizeaza o crestere rapida, lucru care nu se intampla de obicei in afaceri in mod regulat, ceea ce necesita ani si multe cazuri de incercare si eroare pentru a ajunge la locul visat de fondatorii sai.
  • Prezenta regulata in mass-media fara a fi nevoie sa plateasca nimic, ceea ce continua sa creasca viralitatea.
  • Cresterea credibilitatii marcii, ceea ce se traduce printr-o mai mare incredere si acceptare de catre public.
  • Generarea rapida de potentiali clienti datorita prezentei hashtag -ului asociat sau prezentei brandului in tendintele din cele mai importante retele de socializare.

Exemple si strategii de marketing viral

Daca doriti sa lansati o campanie de marketing care poate deveni virala pe web, nu trebuie sa treceti cu vederea urmatoarele strategii pe care le-am pus la punct, tinand cont de diferite exemple de campanii de marketing viral care au avut succes in ultimul timp. Asa ca acum stii, tinteste bine!

1# Pariati pe gamification

Folosirea strategiilor, mecanicilor si elementelor tipice jocurilor cucereste publicul. Din acest motiv, este indicat sa-i faci sa participe la campania ta folosind un hashtag in care sa-si demonstreze creativitatea si sa castige premii, sa faca parte dintr-o echipa pozitionandu-se sau sa obtina insigne sau medalii virtuale este o idee grozava.

2# Generati implicare cu mesajul dvs

Petreceti atata timp cat este nevoie pentru a crea un slogan care creeaza dependenta, care sa se lipeasca de publicul dvs. Sfatul nostru este sa cautati unul scurt, original si surprinzator. Iti amintesti ca atunci cand faci pop, nu mai exista Pringles Stop? Si secretul este in masa Telepizza ? Fara indoiala, doua exemple perfecte de slogan de neuitat.

3# Provoaca

Campania nu va avea un mare impact daca nu transmite sentimente. Amintiti-va intotdeauna ca vizati persoane pe care trebuie sa le identificati cu continutul dvs. Merge direct la emotiile tale. Amintiti-va cum reusesc marile campanii de Craciun si cauta sa genereze reactii puternice care au legatura cu momentul actual in care traim.

4 # Profitati de momentul potrivit

Sunt multe companii care au devenit virale pentru simplul fapt de a distribui un mesaj legat de un subiect de actualitate . Colacao a facut acelasi lucru cu cazul prafului din Sahara care a lasat in urma cu cateva zile un strat de praf in diferite orase din Spania. Dupa mentionarea multor utilizatori, un simplu mesaj pe o singura linie de la brand a obtinut peste 52.000 de aprecieri si aproape 6.000 de retweet-uri in doar cateva ore.

5# Urmariti si interactionati

Ascultati, identificati reactiile si studiati cum sa imbunatatiti campania. In aceasta parte, este esential sa ajungi la pamant si sa interactionezi cu publicul, sa arati ca in spatele brandului se afla un grup de oameni ca el, dispusi sa asculte si sa impartaseasca momente.

Marketing viral, bucle virale si Growth Hacking

Uneori confundam marketingul viral cu growth hacking. Dar devenirea virala este un obiectiv al growth hacking-ului, dar nu singurul sau obiectiv. Cel mai bun lucru este ca il intelegi cu unul dintre primele cazuri de growth hacking care a reusit sa se raspandeasca, ca un virus, si a „infectat” intreaga planeta „Cazul Hotmail”

Ideea este ca hotmail a fost primul serviciu de e-mail gratuit care s-a nascut in jurul anului 1996. La vremea aceea, doi ingineri cautau sa creasca, iar investitorii nu aveau nicio idee mai buna decat sa puna panouri publicitare, un esec.

Aceasta actiune, neobisnuita la acea vreme, este considerata primul Growth Hack care a devenit una dintre cele mai mari campanii virale din istorie. Pentru a va face o idee, unul dintre fondatori, care era indian, a trimis un e-mail cu acest slogan unui coleg din India. Intr-o saptamana au trecut de la 20.000 de utilizatori la 200.000.

De aceea, companii precum Facebook, Twitter sau Airbnb au crescut datorita faptului ca utilizatorii lor au fost cea mai buna investitie in marketing prin crearea de bucle virale.

Care este factorul K in marketingul viral

Factorul k este un indicator folosit de epidemiologi pentru a masura rata de raspandire a unui virus. Si il folosim si in marketing viral. Este foarte simplu daca o persoana iti aduce un alt client, Factorul K este 1. Daca un client iti aduce 1.1 clienti, campania ta este deja virala. Imaginati-va ca daca obtineti un factor K de 2, ar insemna ca un client aduce doi si acestia doi aduc patru si acestia patru aduc opt…Imaginati-va!