Stiti cu adevarat care este diferenta dintre un Social Media Manager si un Community Manager? Acum 10 ani aceste roluri nici nu existau. Dar acum, marcile nu se pot pozitiona online fara ele. In majoritatea companiilor, aceeasi persoana face in continuare aceste doua locuri de munca, asa ca este usor sa le confundati. Cu toate acestea, in organizatiile mari, acestea sunt de obicei deja bine definite si separate.

Daca doriti sa aflati cum este diferit un Social Media Manager fata de Community Manager, continuati sa cititi. Dar mai intai, va spunem ca unul are un profil strategic, iar celalalt unul operational. Cu alte cuvinte, unul planifica strategia, iar celalalt o implementeaza.Stii cine este cine?

Social Media Manager vs Community Manager

Mai intai, sa definim ce este fiecare. Sa incepem cu Social Media Manager.

Ce este un Social Media Manager?

Managerul Social Media este responsabil pentru deciziile care sunt luate la nivel strategic. Planifica, introduce si coordoneaza strategia unei companii in retelele sociale. El este cel care are vocea cantatoare si dirijeaza actiunile Community Manager. Acest profesionist multidisciplinar trebuie sa controleze monitorizarea retelelor sociale si sa cunoasca ultimele tendinte din retea. Si nu numai atat, ci pentru a masura eficienta strategiilor trebuie sa analizati si sa interpretati datele care rezulta din campanii pentru a trage concluzii si a le putea optimiza.

Principalele functii ale unui Social Media Manager

Strateg

  • Selectati ce retele sociale, aplicatiile si platformele sunt cele mai potrivite pentru a aplica fiecare strategie.
  • Planificati si executati o strategie de social media adaptata marcii si publicului tinta.
  • Stabiliti calendarul publicarii, strategia de continut si stilul de comunicare.
  • Definiti campanii impreuna cu echipa de marketing.
  • Cautati aliante si colaborari in sectorul retelelor sociale pentru a crea o comunitate si a promova cresterea marcii.
  • Gestionati bugetele campaniei.
  • Pregatiti strategii pentru posibile crize de reputatie sociala.

Analist

  • Analizati rezultatele campaniilor cu instrumente de analiza.
  • Controlati KPI-urile, obiectivele de conversie si rentabilitatea investitiei.
  • Analizati rapoartele Community Manager pentru a detecta oportunitati si amenintari si pentru a masura eficacitatea actiunilor.

8 abilitati pe care fiecare Social Media Manager ar trebui sa le aiba

Acestea sunt abilitatile care fac din Social Media Manager un profil esential pentru companii:

  • Este un lider si stie sa coordoneze echipa si sa o mentina motivata.
  • Este la curent cu cele mai recente tendinte in marketing digital.
  • Are cunostinte de marketing, branding si administrare.
  • Stapaneste instrumentele de analiza si valorile sociale.
  • Stie sa planifice strategii si sa controleze diferitele sisteme de campanii publicitare.
  • Are abilitati excelente de comunicare orala si scrisa.
  • Gestionati programe de editare a imaginilor si video.
  • Are cunostinte despre SEO, HTML, KPI si sisteme de analiza a ROI.

Ce este un community manager?

Community Manager este responsabil pentru construirea si gestionarea comunitatii online in jurul unui brand, executand strategiile planificate de Social Media Manager. Acest profesionist este cel care are contact direct cu consumatorul, cautand sa mentina relatii stabile. Vorbeste cu el, descopera-i interesele, raspunde-i la intrebari si transmite toate aceste informatii departamentului de marketing.

Principalele functii ale unui Community Manager

Creator de continut

  • Programati articole de blog si postari pe retelele sociale, folosind instrumente precum Hootsuite.
  • Gasiti, organizati si raspanditi continut interesant pentru comunitate.
  • Construiti si gestionati o comunitate pe diferitele platforme de social media pentru a stabili o relatie solida si de durata cu utilizatorii.
  • Monitorizati tendintele de pe retelele sociale pentru a le tine la curent.

Generator de feedback

  • Este vocea comunitatii si tine cont de opiniile utilizatorilor pentru a imbunatati strategiile.
  • Raspundeti la comentariile utilizatorilor pentru a declansa conversatia, moderand acele conversatii pe platforme.
  • Identificati si consolidati relatiile cu influentatorii de brand.

La fel ca Social Media Manager, Community Manager masoara rezultatele prin instrumente analitice pentru a pregati rapoarte care vor fi analizate de alte departamente, in special de Social Media Manager.

8 abilitati pe care fiecare Community Manager ar trebui sa le aiba

Community Manager are aceste calitati care il fac un expert in retelele sociale:

  • Stapaneste instrumentele de editare a imaginilor si video.
  • Gestioneaza perfect comunicarea scrisa si orala.
  • Are cunostinte de HTML, SEO si managementul site-urilor web.
  • Controlati instrumentele de analiza si metrica.
  • Stii cum sa gestionezi bloguri, forumuri sau alte spatii de conversatie.
  • Este creativ si empatic.
  • Lucreaza la brandul tau personal.
  • Are capacitatea organizatorica de a putea gestiona toate sarcinile, diferite pentru fiecare platforma, precum si stiind sa detecteze prioritatile.