Se pare ca alianta dintre jurnalism si retelele de socializare abia a inceput. Utilizarea crescuta a smartphone-urilor si tabletelor a determinat utilizatorii sa acceseze si sa consume informatii intr-un mod diferit. Cine nu a intrat pe profilul Twitter sau Facebook in timp ce urmarea un program de televiziune? Este ceea ce este cunoscut sub numele de televiziune sociala.

Desi atunci cand retelele sociale au aparut, media traditionala le-a vazut ca un obstacol in retinerea audientei, acum atat presa, cat si media digitala, radioul sau televiziunea recurg la ele pentru a asculta utilizatorii. Hashtag-urile Twitter au devenit instrumentul principal pentru programele de televiziune pentru a afla ce parere au despre transmisie si pentru a impartasi experientele lor cu alti utilizatori.

Asa apare asa-numita „publicitate sociala”. Acum, retelele de televiziune nu numai ca iau in considerare ratele de cotare, ci au inceput sa se uite la numarul de comentarii pe care le primesc pe Twitter si Facebook despre programele lor. .

Avantajele televiziunii sociale

Potrivit unui studiu al companiei Nielsen, 80% dintre telespectatori isi folosesc dispozitivul mobil ca al doilea ecran in timp ce se uita la televizor. In ceea ce priveste utilizarea pe care o fac, Viacom a indicat ca 72% dintre utilizatori comenteaza pe retelele de socializare cu prietenii despre programele pe care le urmaresc sau cauta mai multe informatii despre ei sau despre actorii implicati.

Aceasta schimbare a obiceiurilor de consum ale telespectatorilor ofera noi oportunitati retelelor de televiziune:

  • Mai multe informatii despre utilizator. Comentariile pe care utilizatorii le fac pe retelele de socializare despre ceea ce urmaresc fac posibil ca canalele sa stie direct ce functioneaza si ce nu la programele lor, precum si care sunt momentele de cea mai mare „audienta sociala” in care sa-i aduca. cont in parcele viitoare.
  • Promovarea angajamentului. Utilizatorii castiga mai multa loialitate cu programele sau serialele de televiziune daca au posibilitatea de a face schimb de experienta cu alti utilizatori. In plus, ele tind sa fie mai participative daca companiile de televiziune ofera alt continut valoros pentru comentariile lor. Potrivit unui studiu neurostiintific realizat de MEC si Channel Seven, implicarea creste cu 9% de fiecare data cand spectatorul interactioneaza pe retelele sociale despre continutul pe care il consuma.
  • Cresterea cautarilor pe dispozitive mobile in timp ce utilizatorii se uita la televizor. In timpul petrecut urmarind programele sau serialele preferate, efectueaza cu 40% mai multe cautari pe mobil, atat pe retelele de socializare, cat si pe internet. Acest lucru decurge dintr-un raport al SurveyMonkey si iAcquire.

Noi modele de afaceri: tipuri de televiziune sociala

Multe organizatii au vazut o mare oportunitate in acest sector si au optat pentru introducerea de noi modele de afaceri, gandindu-se mereu sa imbunatateasca comunicarea cu utilizatorii lor. In jurul masurarii sociale de televiziune incep sa apara aplicatii specifice care ofera date relevante principalelor retele de televiziune.

Dar nu toate televiziunile sociale sunt la fel. Potrivit portalului „vayatele.com” exista doua tipuri diferite:

  • O televiziune sociala legata de tehnologie. Acesta cuprinde toate acele aplicatii create pentru a imbunatati experienta utilizatorului in timp ce se uita la televizor si pentru a incuraja interactiunea atat cu programele in sine, cat si cu alti utilizatori. Ele favorizeaza bidirectionalitatea si ofera continut mai distractiv si social. :
  • O televiziune sociala legata de comploturi. Desi are legatura cu cele de mai sus, se concentreaza pe actiuni si initiative care extind intriga unui produs cu continut de valoare exclusiva, pe care privitorul nu il va putea gasi nicaieri altundeva. Este vorba de a avansa episoade de seriale sau alte informatii celor mai fideli adepti sau ca ei insisi participa activ la elaborarea intrigilor. Astfel, de exemplu, fanii serialului american Hawaii 5.0 au putut sa proiecteze un episod complet contribuind cu idei pe site-ul CBS. .

Twitter si Nielsen isi unesc fortele pentru a masura televiziunea 2.0 si Facebook?

Avand in vedere oportunitatile de afaceri, principalele retele de socializare nu si-au dorit sa ramana in urma si au cautat aliante pentru a oferi companiilor datele lasate de utilizatori pe social media.

In cazul Twitter, aceasta si-a unit fortele cu compania Nielsen pentru a crea Nielsen TV Twitter Rating, sistem prin care vor masura intreaga audienta sociala prin comentarii pe reteaua de socializare. De la inceputul lunii octombrie, ambele companii monitorizeaza cel mai de succes continut de televiziune din Statele Unite printre utilizatorii retelei de 140 de caractere.

Nielsen va scrie un raport lunar cu care au fost programele cu cea mai mare „audienta sociala”, precum si feedback-ul tuturor utilizatorilor despre programele sau serialele lor preferate si alte informatii relevante.