Marketingul afiliat este o strategie de marketing online care se bazeaza pe urmatorul principiu: un agent de publicitate, fie ca este o companie sau un comert electronic, plateste o alta companie pentru a-l ajuta sa-si vanda si sa-si promoveze afacerea.
Si un afiliat care este de acord sa promoveze produsul sau serviciul in schimbul unui comision. Agentii de publicitate sau companii sunt de acord sa livreze materiale creative sau publicitare corporative (bannere, reclame, link-uri) astfel incat agentii de marketing afiliati sa le poata incorpora in site-ul lor web.
Definitia marketingului afiliat sau afiliatilor si profesionistul care il gestioneaza
Definitia marketingului afiliat este ca este o metoda de a obtine vanzari de produse si/sau servicii de pe o pagina web in schimbul unui anumit comision.
Manager de marketing afiliat: este persoana care gestioneaza canalul de afiliere al unei companii. Gestioneaza programul de afiliere, urmareste obiectivele acestuia si controleaza utilizarea corecta a branding-ului de afaceri.
Profilul lucratorului nu are caracteristici specifice si atat oamenii de marketing, datorita naturii comerciale, cat si profesionistii din lumea digitala, jurnalism sau publicitate sau chiar consultanti pot juca rolul adecvat… pana la urma, important este care controleaza diverse fatete si care pot garanta rezultate pentru companie: cel mai important lucru sunt vanzarile, analizati si fiti la curent cu inregistrarile si conversiile si ca marca este utilizata corespunzator.
In afara de aceasta, exista doua viziuni (si doua parti) de explicat:
- Un afiliat: de obicei aveti un blog sau o pagina de continut care creste in trafic si vizite si doriti sa profitati de el pentru a castiga bani. Vrei sa-ti monetizezi pagina sau blogul. Increderea care inspira atat utilizatorii, cat si compania la care te afiliati este esentiala, la fel si selectia produselor si relatiile comerciale pe care le faci de la data inceperii programului de afiliere.
Afiliatul pune la dispozitie site-ul sau, un spatiu publicitar si acoperirea si traficul site-ului sau care este canalizat catre cel al comerciantului.
- Compania: isi propune sa multiplice impactul marcii sale, sa obtina canale alternative de vanzare si, in cele din urma, sa creasca sansele de a vinde prin intermediul magazinului online. Datorita unui intermediar (ceea ce este interesant ca este un public asemanator dar ceva mai larg sau diferit de cel pe care il atragem de obicei) se obtin utilizatori si potentiali clienti ai produselor noastre. Nu numai ca obtii asta, dar poti obtine o crestere considerabila a clientilor potentiali si a inregistrarilor si chiar si pur si simplu a traficului de calitate catre site.
Agentul de publicitate plateste o alta companie pentru a-i ajuta sa-si vanda si sa-si promoveze afacerea, in special pentru a vinde produse pe comertul electronic. De obicei, trimite bannere afiliatului cu design atractiv care redirectioneaza catre produsul sau o parte a site-ului web pe care sunt interesati sa o promoveze.
Exista, de asemenea, retele afiliate sau furnizori de servicii afiliati (ASP) care asigura executia tehnica si monitorizarea facturarii comisiilor. Prin link-uri sau bannere afiliate agentul de publicitate este constient de momentul in care un client ajunge pe pagina afiliata; Atunci cand un produs este achizitionat prin acel link, comerciantul plateste comisionul convenit. Desi afilierea se face de obicei prin intermediul paginilor web, se poate face si prin campanii de email marketing sau chiar prin retele sociale.
Cand a aparut managerul de marketing afiliat?
Principalul promotor al marketingului afiliat a fost Jeff Bezos, creatorul Amazon, cand a lansat in 1996 cel mai recunoscut program de afiliere e-commerce din retea, integrat in pagina sa. Mai tarziu, odata cu includerea Google Adwords si Clickbank, s-a realizat pentru prima data o unire intre publicitate, bloguri si pagini web. S-a nascut Affiliate Marketing, publicitatea afacerilor prin pagini externe care redirectioneaza catre magazinul online al brandului principal.
La mijlocul anului 2014 termenul a inceput sa devina foarte popular si locurile de munca legate de marketing afiliat au crescut exponential, 400 de profesionisti in Spania, asa ca este clar ca ofertele de locuri de munca legate de aceasta au continuat sa creasca in ultimii ani.
Care sunt beneficiile marketingului afiliat sau ale afiliatilor?
- Profitabil: agentul de publicitate, in mod normal un comert electronic, plateste doar daca clientul efectueaza o anumita actiune care il intereseaza. Acestia solicita de obicei CPC (platesc in functie de clicurile pe anumite link-uri), CPL (conversia clientului in utilizator, fie ca se aboneaza, completarea unui formular; adica obtinerea datelor despre client) CPA (plata conversiei). al fiecarui client), CPM (platiti pentru fiecare mie de afisari) sau chiar prin cota din venituri (comisioanele vin aici).
- Analiza simpla: programele de afiliere pot fi urmarite cu usurinta prin statistici si date cu ajutorul carora sa se efectueze valori, comparatii si studii.
- Flux constant de venituri: Chiar si fara a fi in spatele computerului, fiind o meserie care depinde de trafic, redirectionari si achizitii prin Internet, poti face bani oricand.
- Munca sigura: practic nu are niciun risc, nu trebuie sa investesti in produse sau servicii pentru a comercializa, ci „promovezi” articolele altor companii. In acelasi mod, marketingul afiliat nu plateste daca procesul nu functioneaza.
- Pur si simplu vinde ceea ce are legatura cu sectorul tau: Daca se intampla sa ai un blog foarte bine pozitionat despre sport, atunci cea mai logica varianta este sa vinzi produse sportive. Daca aveti continut bun veti putea obtine trafic adecvat pe care sa il canalizati catre comertul electronic cu care va mentineti afilierea. Nu vinde produse care nu au nimic de-a face cu tema ta.
Cum functioneaza tehnic marketingul afiliat?
Se bazeaza pe o tehnologie cunoscuta, dar putin explicata: „cookie-urile”, care permit urmarirea informatiilor si datelor de pe Internet, in acest caz link-uri si bannere, intr-un mod adecvat. Un cookie este o tehnologie, cod de programare, cu care browserele lucreaza pentru a stoca diferite seturi de date despre comportamentul si actiunile utilizatorilor atunci cand navigheaza pe web: din ce pagini au vizitat, inregistrarile pe care le-au facut, parolele salvate sau continutul pe care il au. au aruncat intr-un cos de cumparaturi virtual.
Marketingul afiliat foloseste aceasta tehnologie pentru a retine linkul sau anuntul pe care un vizitator a facut clic pentru a merge la o alta pagina web. Acestea stocheaza data si ora, ce tipuri de continut si site-uri web frecventeaza utilizatorul… Este simplu si asa functioneaza:
Un client ajunge pe blogul afiliatului si da clic pe un link sau un banner care il duce la comertul electronic si daca in cele din urma cumpara sau realizeaza actiunea pe care o doreste compania, procesul este urmarit cu cookie-ul datorita CJ – Commission Junction, care contine PID (identificarea site-ului), AID (Identificatorul anuntului sau linkul specific) si SID (ID-ul cumparatorului, tranzactiile sunt inregistrate) – care este capabil sa identifice advertiserul si sa evalueze deja valoarea comisionului pentru serviciu.