Moda „eco” a patruns in toate mediile de activitate. Multe firme au inceput sa dea importanta cuvenita problemelor de mediu, prin implementarea sistemelor de managament de mediu. Se simte din ce in ce mai mult schimbarea intervenita in mentalitatea managerilor, afaceristilor sau comerciantilor, de a agrea acele produse care lipsesc de pe piata si care au inceput sa fie tot mai cautate.

La nivel international s-au format deja piete de produse ecologice, insa, deocamdata, in Romania, problemele privind mediul sau trendurile ecologice sunt la inceput. In multe state, in special din Europa si SUA, obiceiurile ecologice i-au inspirat pe multi oameni de afaceri care au exploatat numeroase oportunitati. Asa au aparut benzina ecologica, masina ecologica, s-au multiplicat produsele ecologice. Insa toate au nevoie de o piata de desfacere si de clienti, iar pentru asta trebuie sa existe o buna politica de marketing care sa evidentieze rolul unor astfel de produse si servicii.

Una dintre cele mai recente idei de afaceri cu produse ecologice consta in deschiderea de restaurante de profil, care au in meniu doar produse „eco”, obtinute din ingrediente naturale, care au marca ecologica garantata. Restaurantele eco, dezvoltate in special in vestul Europei si in SUA, unde se pot consuma fructe, legume in stare proaspata si o gama destul de larga de alimente biologice, sunt considerate acum la mare moda. Ele aduc nu doar beneficii de „imagine”, de genul „sa vezi unde si ce am mancat eu azi”, ci si ameliorari in starea de sanatate a celor care vor adopta dieta eco. In Romania nu exista inca un restaurant eco, dar probabil ca vor aparea in curand, macar in orasele mai mari. Cred si sper ca vor aparea astfel de restaurante si la noi si ca vor avea succes.

La urma urmei, se creeaza noi locuri de munca, noi posibilitati de afaceri, si chiar noi motivatii in impulsionarea fabricarii de sortimente „eco” romanesti, specifice traditiei noastre. Putem sa avem produsele noastre, pentru ca romanilor nu le lipsesc inventivitatea si capacitatea de a aduce pe piata lucruri bune si sanatoase. De altfel, romanii prefera adesea sa manance de la „tara” sau de la „oamenii din piata” (adica de acolo de unde produsele sunt considerate mai naturale si mai sanatoase). Asteptam cu interes inaugurarea restaurantelor eco si in Romania!